Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Nike вдига цените на широка гама продукти още тази седмица

Nike ще повиши цените на широка гама от обувки, облекло и оборудване още тази седмица, тъй като търговията на дребно се готви за мита , които ще засегнат печалбите ѝ, съобщи CNBC.
Цените на дрехите и екипировката на Nike за възрастни ще се увеличат между 2 и 10 долара, каза информиран източник. Обувките с цена между 100 и 150 долара ще се повишат с 5 долара, докато маратонките с цена над 150 долара ще се повишат с 10 долара, каза източникът.
Повишенията на цените ще влязат в сила от 1 юни, но биха могли да се появят на пазара още тази седмица, каза източникът. Увеличенията обхващат голяма част от асортимента на Nike, но много продукти ще останат на същата цена.
Цените на детските продукти няма да се увеличат, нито пък артикулите с цена под 100 долара, според източника. Компанията се опитва да отговори на финансовите предизвикателства, пред които са изправени семействата, и не иска родителите да виждат по-високи цени, когато пазаруват за децата си по време на учебния сезон.
Освен това, обувките Air Force 1 на Nike ще останат на цена от 115 долара, каза източникът.
„Това е обувка, която хората носят на работното място - удобна и достъпна“, допълни той.
Облеклото и аксесоарите с марка Jordan също няма да видят увеличение на цените, но маратонките Jordan - да.
В изявление Nike заяви, че „редовно оценяваме бизнеса си и правим корекции на цените като част от сезонното си планиране“. Компанията не посочва, че решението е свързано с тарифите.
Въпреки че е обичайно търговците на дребно редовно да коригират ценовата си структура, обувната индустрия е особено силно засегната от новите тарифи на президента Доналд Тръмп .
В момента Nike произвежда около половината от обувките си в Китай и Виетнам, които Тръмп засегна с новите си мита. Китайските стоки са обложени с ново 30% мито , докато вносът от Виетнам в момента е обложен с 10% мито. Тръмп намали митото за виетнамски стоки от 46% за 90 дни в началото на април.
Очаква се митата да засегнат маржа на печалбата на Nike и това може да компенсира ефекта чрез увеличение на цените, особено след като гигантът в производството на маратонки преминава през период на възстановяване, който отнема повече време от очакваното. Печалбите на Nike вече бяха под натиск преди влизането в сила на митата, тъй като компанията трябваше да разчита на отстъпки, за да придвижи продуктите си.
Повишенията на цените ще бъдат на препоръчителната цена на дребно, която потребителите виждат в магазините на Nike и на уебсайта им. Компанията е изпратила бележка до партньорите си на едро относно предстоящите увеличения на цените.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.