Omnilinx - ключът към ефективна комуникация с клиенти

Omnilinx - ключът към ефективна комуникация с клиенти

Брандът Callflow е основан преди повече от 15 години от трима телеком инженери. В продължение на няколко години създават две облачни платформи под марката Callflow – софтуер за контактни центрове, и виртуална телефонна централа. И двете платформи са предназначени за компании, които имат нужда да надскочат ограничените възможности на хардуерните централи и да дадат алтернатива на бизнесите с решения, които могат се надграждат и оптимизират спрямо нуждите на бизнеса, за разлика от световни решения като Cisco и Avaya.

През изминалата 2022 година се появи и третата платформа – Omnilinx, която надгражда възможностите на виртуалната телефонна централа с допълнителни канали като Viber, Facebook Messenger, уеб чат, имейли, тикети, SMS.

Мартин Кокалов, съосновател и изпълнителен директор на компанията, Вера Иванова – Маркетинг директор и Цаньо Цанев, Продуктов мениджър на Omnilinx разказват за възможностите на новата платформа и как тя помага в работата на електронните магазини.

Как направихте прехода от разработване на телефонни централи до цялостна многоканална платформа за комуникация?

Мартин Кокалов: Откакто сме на пазара, вече повече от 15 години, претърпяхме значителна еволюция. Като едни истински инженери, за които комплексните решения са въпрос на чест, стартирахме с доста сложен софтуер за контактни центрове, който се радва на успех и продължаваме да развиваме. Все пак с течение на времето разбрахме, че повечето фирми не се нуждаят от целия арсенал от функционалности на един кол център, за да комуникират ежедневно с клиенти и партньори и опростихме идеята. Така се роди и вторият продукт в портфолиото ни -  виртуалната телефонна централа Callflow Cloud PBX с включени базови кол център модули като опашки, тагове и коментари, отчети, работен статус.

Впоследствие започнахме да получаваме запитвания от клиенти дали не смятаме да добавим и други канали за комуникация освен телефона, например чатове и месинджъри. Видяхме в това бизнес възможност да разширим решенията, които предлагаме и ето, че през миналата година се появи съвсем нов бранд – Omnilinx. Това e уеб базирана платформа, която обединява не само телефонното ни решение за бизнеси, но и Viber, SMS, уеб чат, Facebook Messenger, имейли и тикети, или с една дума – omnichannel.

Разкажете повече за омниканалната комуникация (omnichannel communication) с клиенти и защо онлайн магазините трябва да обърнат внимание на този подход?

Вера Иванова: Зад термина „омниканална комуникация“ се крие идеята за свързаност между каналите. Това е нещо, което всички ние практикуваме ежедневно с близките си хора – започваме да си пишем по Viber, а после продължаваме същия разговор по телефона. Преходът е незабележим, а комуникацията помежду ни тече гладко и дори не забелязваме как сме сменили канала. Именно този начин на общуване очакват клиентите от бизнесите, с които взаимодействат.

На практика обаче какво се случва? Клиент има проблем с продукт, който е закупил от електронния ви магазин. Ако предлагате обслужване в няколко канала, клиентът вероятно ще ви се обади първо по телефона, вие ще помолите да ви изпрати информацията или снимка по имейла или в чат. Често се случва при това преминаване от канал в канал комуникацията да се „счупи“, защото друг колега е поел случая, или просто сте залети от заявки в чатове, по имейл и телефон. Клиентът ще звънне втори път по телефона и отново ще трябва да обясни всичко на колегата, който ще трябва издири съдържанието в имейла.

При този сценарий с много канали без връзка помежду им, често се налага клиентът да предоставя информация и да описва проблема си всеки път, когато превключва каналите, което води до несвързано и разочароващо изживяване с бизнеса.

Ако сте въвели омниканален подход, клиентът отново ще може да се свърже чрез всеки канал, като имейл, телефон, чат или социални медии, а екипът ви ще има достъп до данните и цялата им история и контекст на едно място, в един прозорец. И така, клиентът може да започне чат във Viber с екипа по поддръжка, след това да премине към имейл, а вие без да губите време в ровене в различни приложения, да създадете тикет с един клик, който да отиде към счетоводството. По този начин клиентите могат да получат персонализирана и последователна поддръжка, а вие да спестите времето на екипа.

Кои канали за комуникация поддържа Omnilinx и какви са предимствата на платформата в сравнение със световните конкуренти?

Цаньо Цанев: Omnilinx обединява телефонните разговори, уеб чата, Facebook Messenger, Viber, SMS и имейла. Всеки разговор с клиент може с един клик да бъде превърнат в задача (тикет), така че да има проследяемост кой от екипа по какъв казус работи.

Всеки клиент има профил, в който се съхранява историята на разговорите и чатовете. Omnilinx дава информация също за това с кой служител е проведена комуникацията, като към всеки разговор или чат могат да бъдат добавяни записки за вътрешно ползване.

Едно от основните предимства на Omnilinx е, че телефонът е вграден, а не е интегриран от друг доставчик. Имаме клиенти и в България, и в чужбина, които са се опитвали да работят с интегрирана телефонна услуга към платформа с чат функционалности и голяма част от тях са се отказали поради липса на инженерна поддръжка – нещо, което е неразделна част от нашата услуга.

Отскоро сме официален партньор и на Viber, което ни позволява да предоставяме на клиентите си изгодни условия за създаване и поддръжка на Viber бизнес канали. През платформата Omnilinx онлайн магазините могат да изпращат Viber съобщения едновременно към широк кръг потребители, а също и да поддържат персонална комуникация с всеки отделен клиент.

Как клиентите ви разбират, че процесите им са станали по-ефективни с Omnilinx?

Цаньо Цанев: Проследяваме ключовите показатели за ефективност (KPI), които са пряко свързани с техните бизнес цели. Omnilinx предоставя статистики, които включват време за реакция, честота на разрешаване от първи контакт и брой разрешени запитвания. Имаме клиенти, които досега не са измервали нито ефективността, нито обема на комуникацията като брой чатове или пропуснати телефонни разговори и честно казано някои са изумени от реалността и резултатите.

Отделно от това, работим в тясно сътрудничество с нашите клиенти, за да разберем специфичните им цели и да приспособим нашите отчети, така че да отразяват техните критерии за успех.

За контакти: hello@omnilinx.com, +359 875 344 224, https://omnilinx.com

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/omnilinx

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

80-годишна жена почина, забравена на остров от круизен кораб
Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Полски изтребители прехванаха руски самолет, извършвал разузнавателен полет над Балтийско море
Гърция започва доставки на газ за Украйна през България, Румъния и Молдова
Наталия Киселова подаде оставка като председател на НС, замени я Рая Назарян
ЕЦБ гледа на 2029 г. като потенцилен период за стартиране на дигиталното евро
Тръмп изрази съжаление, че не може да се кандидатира за трети мандат
Кеш, злато, облигации или акции - какво показват уроците на историята?