Пощенската служба на САЩ се отказа от FedEx

Пощенската служба на САЩ се отказа от FedEx

United Parcel Service (UPS) ще стане основен доставчик на въздушни товари на Пощенската служба на Съединените щати (USPS), след като FedEx обяви край на своето над 20-годшино партньорство с пощенския оператор, предаде Ройтерс.

Финансовите условия на договора не са разкрити.

USPS беше най-големият клиент за въздушния експресен сегмент на FedEx, въпреки че плащанията намаляха, след като пощенската служба прехвърли писмата и пакетите от планове към по-икономични камиони.

FedEx заяви, че е готов да се оттегли от отношенията с оператора, ако условията на съществуващия договор, изтичащ на септември 29, не бъдат подобрени.

Компанията стартира кампания за ограничаване на разходите, за да се бори с по-слабото търсене на товари и да подобри маржовете в Express след натиск от страна на акционерите.

След обявяването на новината акциите на UPS поскъпнаха, а тези на FedEx поевтиняха.

„Това е промяна на съдбата и очевидно ще бъде добре за UPS да може да разчита на този бизнес“, каза Томас Мартин, старши портфолио мениджър в GLOBALT Investments в Атланта.

FedEx заяви в понеделник, че ще направи корекции в своята мрежа, за да компенсира загубата на договора, който донесе бизнес за близо 2 млрд. долара годишно.

Компанията също така каза, че нейната рентабилност ще се подобри през фискалната 2025 г. и след това, повтаряйки мненията на анализаторите, направени на фона на преговорите за договор с USPS.

До 300 пилоти във FedEx може да останат без работа, ако договорът бъде прекратен, посочи търговското издание FreightWaves през януари, цитирайки запис на среща между изпълнителен директор на FedEx и мениджъри, отговарящи за оценяването на пилоти.

„Страните не успяха да постигнат споразумение за взаимно изгодни условия за удължаване на договора“, посочи FedEx в документ за ценни книжа в понеделник.

Плащанията на USPS към FedEx се свиха до около 1,7 милиарда долара през фискалната 2023 г. от 2,4 милиарда долара през фискалната година, приключила през септември 2020 г.

Агенцията също така реорганизира операциите си, за да посрещне клиенти, които възприемат стратегията на Amazon.com за преместване на дистрибуторските центрове по-близо до хората, които купуват техните продукти. Тази близост означава, че бързите доставки имат по-малка нужда от въздушни услуги.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ