Производителят на летящи велосипеди ALI Technologies обяви фалит

Производителят на  летящи велосипеди ALI Technologies обяви фалит

Производителят на летящи велосипеди ALI Technologies обяви фалит

Японският стартъп ALI Technologies, който се надяваше да преосмисли градския транспорт с футуристичен велосипед на въздушна възглавница, обяви фалит, съобщи BBC.

Американската  компания майка заяви, че това е част от планираното преместване в Калифорния, където се надява да възроди плановете си с нов бизнес партньор.

Превозното средство на въздушна възглавница на ALI Technologies беше широко рекламирана - в един момент на нея беше изобразен принцът на Монако Албер II. Но той така и не успя да постигне големи продажби.

Велосипедът, за който ръководителите веднъж заявиха, че е вдъхновен от "Междузвездни войни", приличаше на въздушен воден скутер.

С едно зареждане той можеше да лети около 40 минути със скорост до 100 км/ч (62 мили в час).

Главният изпълнителен директор Дайсуке Катано заяви, че се надява той да осигури нищо по-малко от "нов метод на придвижване".

Ховърбайкът е пуснат в продажба през 2021 г. на цена от 680 000 долара (534 000 паунда).

Но основният бизнес имаше проблеми от самото начало, най-вече законите в Япония и на други места , които забраняват на устройствата да летят над градските пътища.

Какво пречи на летящия велосипед?

Бен Гарднър, партньор в адвокатската кантора Shoosmiths, заяви пред BBC, че регулаторните бариери означават, че въпреки "революционната" си технология, велосипедът на въздушна възглавница в крайна сметка е с "ограничена употреба".

"С по-нататъшни изследвания и разработки, ангажиране на държавните органи и маркетинг той би могъл да има шанс - поне по отношение на повече тестове и внедряване в реалния свят", каза той.

"Но за всичко това са необходими време и пари - две неща, които за съжаление не стигнаха на ALI."

Миналата година ALI Technologies се съгласи да бъде придобита от американската фирма Pono Capital Corp - ход, който доведе до листване на акциите й на борсата Nasdaq и който се надяваше да доведе до набиране на средства.

Но според Bloomberg почти всички инвеститори на Pono са предпочели да продадат акциите си след листването, което е намалило цената по начин, от който японската фирма не е могла да се възстанови, и е оставило фирмата с малко нови парични средства.

През октомври американската компания майка на ALI, Aerwins Technologies, заяви, че премества дейността си от Токио в Калифорния, за да се съсредоточи върху преработката на велосипеда на въздушна възглавница и получаването на регулаторни сертификати там.

През декември тя обяви партньорство с друга американска фирма, за да подпомогне осъществяването на плановете си, и спря дейността си в Япония. Компанията заяви, че се надява да предложи новия автомобил за продажба на цена от 200 000 USD.

"След оценка на жизнеспособността на други области от бизнеса на компанията... ние прекратихме нашите неосновни операции, извършвани преди това от изцяло притежаваното от нас непряко дъщерно дружество ALI", заяви компанията в регулаторно заявление във вторник.

Много технологични фирми се борят за въвеждане на летящи превозни средства в градските райони.

Прототип на летящ автомобил завърши 35-минутен полет между словашките международни летища в Нитра и Братислава през 2021 г. и получи сертификат в страната през 2022 г., въпреки че допълнителните подробности за проекта са оскъдни.

Междувременно в САЩ летящият автомобил "Модел А" получи специален сертификат за летателна годност от Федералната авиационна администрация през 2023 г.

В САЩ търговци на дребно като Amazon и Walmart също експериментират с доставка на пратки с дрон до домовете на хората.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ