Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|RIP за RIM?
Тази година компанията Research In Motion (RIM) трябваше да се завърне с гръм и трясък на пазара. Това беше последният й шанс да докаже, че най-новото Blackberry е достатъчно новаторско, за да накара да замлъкнат всички, които смятаха, че Blackberry е мъртво. Но не се получи така.
Вместо това компанията публикува резултати от последното тримесечие, които потвърдиха най-лошите страхове на анализаторите: Blackberry се обезкръвява финансово, една трета от работната ръка е освободена, а представянето на Blackberry 10 е отложено – отново.
Не знам защо съм изненадана. На всеки ъгъл, при всяка възможност да се поправи, мениджмънтът на Blackberry се проваля с гръм и трясък и с усмивка на уста си копае гроба. Изглежда невероятно, че новият генерален директор Торщен Хайнс поддържа идеята, че ще пусне „десетката” по някое време идната година – след излизането на новото поколение iPhone, след празничния сезон на покупките, посред мъртвата зима, когато на потребителите не са им останали никакви пари.
Още по-невероятно е, че Blackberry 10 няма да има физическа клавиатура, само тъчскрийн. Какво? Не е ли точно клавиатурата причината хората да обичат „къпинките” си?
Ако сега поговорите с някой анализатор за RIM, всичко, което ще направи той, е да поклати глава. Преди последния финансов отчет съществуваше искрица надежда, че може би Research In Motion ще направят това, което Стив Джобс стори през 90-те и ще съживят умиращата си компания. Но Blackberry не е Apple.
Когато запитах технологичния анализатор Питър Мизек от Jefferies & Co. дали Blackberry ще бъде продадено, той изрази песимизъм. „За всеки ще е много трудно да ги купи. Евентуалният купувач ще трябва да се запознае с основите на компанията и марката, а те се рушат много бързо.”
Анализаторите направиха мрачни прогнози и поне един заяви, че RIM ще се провалят и ще излязат от пазара до 2020 г. Други все още вярват, че интелектуалната собственост и аудитория на компанията имат стойност, но и че мениджмънтът трябва да се засериози по отношение на продажбите.
Трудно е да останеш на върха в бързо развиващия се технологичен отрасъл, но ако компаниите имаха надгробни паметници, на плочата на RIM щеше да пише „Убити от мениджмънта”.
Маги Лейк за CNN International.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.