Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|САЩ оказват натиск върху Европа за правилата за големите технологични компании
Европа трябва да „преразгледа“ правилата си за големите технологични компании, ако иска да види по-ниски американски мита върху износа си на стомана и алуминий, заяви министърът на търговията на САЩ Хауърд Лутник.
Коментарите му идват, докато представители на САЩ и Европейския съюз се срещат в Брюксел, за да обсъдят статуса на търговската рамка, по която двете страни се споразумяха през юли, пише BBC.
Сделката определи митата на САЩ върху европейски продукти на 15%, по-ниски от заплашваните преди това, в замяна на обещания за европейски инвестиции и промени, които да позволят внос на повече американски селскостопански продукти.
Но двете страни остават в разногласие по някои части от сделката. Европейските представители се надяваха да осигурят облекчения за износа на метали като част от споразумението, постигнато през лятото, но САЩ все още начисляват 50% мито и са разширили броя на продуктите, обхванати от налога.
Европа също се надява да получи изключения от митата за стоки като вино, сирене и паста, подобно на отстъпките, които администрацията на Тръмп наскоро предостави за тропически плодове и кафе.
В актуализация към журналистите за преговорите, търговският представител на САЩ Джеймисън Гриър заяви, че САЩ искат Европа да изпълни обещанията си за намаляване на митата върху американски стоки, преди да предоставят изключения.
Той и Лутник казаха, че САЩ искат отстъпки по европейските правила за технологичните компании в замяна на промени в митата върху металите.
„Те биха искали стоманата и алуминият да са част от този пакет, а ние смятаме, че е много, много важно да разберат нашите дигитални компании и да преразгледат своите дигитални регулации, за да бъдат по-привлекателни за нашите големи компании“, каза Лутник в интервю за Bloomberg Television.
САЩ отдавна твърдят, че данъците върху дигиталните услуги – които обикновено облагат приходите от стрийминг или дигитална реклама на компании над определен размер – несправедливо таргетират американски фирми.
Американските компании също са недоволни от Закона за цифровите пазари на Европа, който влезе в сила миналата година. Той има за цел да засили конкуренцията, например като установи правила, които изискват компания като Apple да направи своите iPhone съвместими с устройства като слушалки, произведени от други марки.
Когато Тръмп беше преизбран миналата година, много технологични компании се надяваха, че той ще подкрепи борбата срещу правилата и данъците, за разлика от администрацията на Байдън, която беше възприемана като оставяща тези битки на самите фирми.
Европейските представители преди това са заявявали, че дигиталните правила не подлежат на преговори. Европейският комисар по търговията Марош Шефчович каза, че ЕС е запазил тази позиция, когато въпросът е бил повдигнат в понеделник.
„Това не е дискриминационно. Не е насочено срещу американски компании“, добави той.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.