Най-големият клиент на Boeing негодува: Не сме доволни от това, което се случва!

Най-големият клиент на Boeing негодува: Не сме доволни от това, което се случва!

Най-големият клиент на Boeing негодува: Не сме доволни от това, което се случва!

Един от най-големите клиенти на Boeing отправи призив за действие към новия мениджърски екип, изразявайки разочарование от кризата в безопасността, пред която е изправен американският производител на самолети, и произтичащите от това забавяния в доставките на поръчки.

„Наистина не сме доволни от това, което се случва, винаги сме искали да видим този самолет да влезе във флота, когато беше обещано – и има забавяне, не е само за нас“, заяви Шейх Ахмед бин Саид Ал Мактум, председател и главен изпълнителен директор на водещата дубайска авиокомпания Emirates пред  CNBC.

С поръчани 245 пътнически самолета и пет товарни 778, Emirates е най-големият клиент на Boeing по отношение на широкофюзелажни самолети. Но доставките на самолети от производителя спаднаха през първото тримесечие на 2024 г. до най-ниския брой от средата на 2021 г., тъй като компанията се занимава с повишен контрол, след като тапата на вратата избухна на един от нейните самолети 737 Max 9 във въздуха през януари.

Компанията е доставила 83 самолета през трите месеца до 31 март - повечето от тях тяснофюзелажни 737s , в сравнение със 157 през предходното тримесечие и 130 самолета през периода по-рано годината.

Ал Мактум, който е начело на най-голямата в света авиокомпания за дълги разстояния и помогна за стартирането й през 1985 г., повтори настроенията на много други изпълнителни директори на авиокомпании, когато става въпрос за очакванията на Boeing.

„Мисля, че трябва да окажат голям натиск, за да се уверят, че доставят на клиента всичко, което са обещали“, каза той.

Запитан дали има съобщение за производителя на самолети, Ал Мактум каза: „Винаги казвам, знаете ли, съберете се и просто го направете. И мисля, че могат да го направят.

Шефът на  Emirates  не посочи, ще отмени поръчките на Boeing или ще ги прехвърли на своя френски конкурент Airbus. „Не, не – няма да мога да кажа какво точно планираме“, отговори той, запитан за вероятността от подобен ход. „Но мисля, че виждате, че обновяваме голям брой самолети в рамките на съществуващия флот... И няма да има недостиг в капацитета на Дубай.“

Той цитира разширяването на част от съществуващия флот на авиокомпанията, включително огромните двуетажни самолети Airbus A380, като помощ за осигуряване на достатъчен пътнически капацитет.

Наскоро назначеният нов мениджърски екип на Boeing сега е натоварен със задачата да се справи с най-тежката криза на компанията от 2018-2019 г., период в който два от новите ѝ самолети 737 Max се разбиха. В катастрофите загинаха 346 души.

След взривяването на вратата на Alaska Airlines през януари, шестседмичният одит на Федералната авиационна администрация на Boeing и Spirit AeroSystems „откри множество случаи, при които се твърди, че компаниите не са спазили изискванията за контрол на качеството на производството“, според съобщение на FAA, публикувано на 4 март.

„FAA идентифицира проблеми с несъответствие в контрола на производствения процес на Boeing, обработката и съхранението на части и контрола на продуктите“, се казва в съобщението. Регулаторната агенция заяви, че е информирала ръководството на Boeing, че „трябва да разгледа констатациите от одита като част от своя цялостен план за коригиращи действия за коригиране на системни проблеми с контрола на качеството“ и да обърне внимание на своята „култура на безопасност“.

В предишно изявление, цитирано от CNBC, говорител на Boeing каза в отговор на констатациите на FAA, че компанията продължава „да прилага незабавни промени и да разработва цялостен план за действие за подобряване на безопасността и качеството“. Уебсайтът на компанията казва, че продължава да подкрепя разследванията на NTSB и FAA на САЩ за инцидента от 5 януари.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ