Шефът на Ryanair иска летищата да ограничат продажбата на алкохол на пътниците преди полети 

Шефът на Ryanair иска летищата да ограничат продажбата на алкохол на пътниците преди полети 

Главният изпълнителен директор на ирландския нискотарифен превозвач Ryanair Майкъл О'Лиъри призова за ограничаване на употребата на алкохол на летищата в Европа, така че на пътниците да не се сервират повече от две напитки, докато чакат полети. 

В интервю за в. „Индипендънт“ той заяви, че именно високите нива на консумация на алкохол и наркотици от пътниците, както и огромните закъснения на въздушните превози в Европа това лято, водят до изблици на гняв по време на полетите. 

„Наблюдаваме рекордни цифри. Както ние, така и повечето авиокомпании в Европа наблюдаваме драстично увеличение, особено това лято, на недоволните пътници на борда. Мисля, че истинският проблем е, че това лято закъсненията на полетите са рекордни, така че хората прекарват времето си на летищата, пиейки, преди да се качат на борда“, оплака се О'Лиъри. 

 Той заяви, че сбиванията между пътниците на борда на самолетите са най-големият проблем, с който се сблъскват екипажите в момента. 

„Сега си имаме работа с поне една сериозна атака седмично... Преди пет или десет години те щяха да бъдат почти нулеви“, разкри ръководителят на Ryanair. 

В същото време той подчерта, че пътниците под въздействието на наркотици са много по-проблематични от тези, които просто злоупотребяват с алкохол. „Винаги ще има пияни пътници, но пияните пътници са склонни да заспиват. Но пияните пътници, които вземат прах и хапчета, стават агресивни“, обясни О'Лиъри. 

Главният изпълнителен директор на Ryanair също така разкри, че неговата авиокомпания вече е подала съответните заявления до правителствата в цяла Европа. 

„Искаме две неща. Едното: много по-ефективни глоби - глоби за пътниците от местните магистрати, когато бъдат свалени от самолета за неподходящо поведение. И второ: нуждаем се от забрана на летищата - не за продажба на алкохол, а за ограничаване на количеството алкохол, което може да се продаде на всеки пътник, до две алкохолни напитки“, каза той. 

О'Лиъри обясни как според него може да се контролира подобно ограничение. „Както трябва да покажете бордната си карта, когато минавате през безмитните магазини, за да си купите цигари или алкохол, така смятаме, че трябва да покажете бордната си карта, за да си купите алкохолна напитка в бара на летището. И не трябва да ви се сервират повече от две алкохолни напитки - особено когато полетите закъсняват“, каза той. 

 Директорът на отдел „Бордови услуги“ на Ryanair Синеад Куин добави, че докато кабинният екипаж все още може да контролира консумацията на алкохол от пътниците в самолета, в бара на летището няма такъв контрол, така че „престоят там в продължение на два допълнителни часа просто означава, че хората консумират повече алкохол“. 

Същевременно О'Лиъри посочи полетите от Ливърпул и Глазгоу до Ибиса като особено уязвими към подобен род проблеми. 

 „При всички наши полети до Ибиса не допускаме на борда хора с бутилки - претърсваме чантите им на борда.... Случвало се е да им позволим да вземат бутилки с вода, без да подозираме, че те са пълни с водка. По тази причина вече не им позволяваме да вземат бутилки с вода на борда“, казва той. 

Един от последните скандални случаи е от края на юли, когато полет на Ryanair от Агадир (Мароко) за Лондон (Обединеното кралство) беше принуден да кацне аварийно в Маракеш, след като между пътниците избухна масово сбиване заради спор за места 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ