Новото ръководство на Boeing "продължава да разочарова", според шефа на Ryanair

Новото ръководство на Boeing продължава да разочарова, според шефа на Ryanair

Главният изпълнителен директор на Ryanair Майкъл О'Лиъри заяви, че новото ръководство на Boeing "продължава да разочарова" и че доставките изостават от графика, предаде Ройтерс.

Ирландската авиокомпания, един от най-големите клиенти на Boeing, каза, че има риск да поеме доставката на само 20-25 от самолетите 737 MAX преди следващото лято, вместо планираните 29.

„Нещата продължават леко да се подхлъзват, това е разочароващо“, каза О'Лиъри в интервю за Ройтерс. „Работим в тясно сътрудничество със Стефани Поуп и новия екип в Boeing, но те продължават да ни разочароват“, заяви той, имайки предвид ръководителя на Boeing Commercial Airplanes, който беше назначен през март.

Миналия месец Boeing назначи ветерана в космическата индустрия Кели Ортберг за свой главен изпълнителен директор. Boeing обеща да увеличи производството си до края на годината, след като се бори със затруднения във веригата за доставки и работи на по-бавна поточна линия след взривяване на тапата на вратата на самолет 737 MAX 9 на 5 януари, което засили регулаторния контрол.

О'Лиъри каза, че Ryanair е получила пет самолета през юли вместо планираните седем и че изглежда, че ще получи само пет от 10, планирани за август.
"Boeing имаше значителни производствени проблеми. Смятаме, че те стигат до края на това", каза той.

Ryanair каза през юли, че Boeing го е предупредил, че доставките на някои 737 MAX, предвидени до следващата пролет, ще бъдат отложени до пиковите летни месеци на 2025 г. – повторение на закъсненията тази година, което наложи намаляване на обема на летния трафик.

Ryanair, която най-големият авиопревозвач в Европа по брой пътници, вече има 150 твърди поръчки за MAX 10, най-големият самолет от фамилията 737, и опции за още 150, като първите доставки се очакват през 2027 г.

О'Лиъри каза, че по-малкият MAX 7 е трябвало да бъде сертифициран до края на тази година, но това изглежда като изплъзване в първата половина на 2025 г. Той посочи, че е "невъзможно да се знае" дали сертифицирането на MAX 10 ще бъде навреме през първата половина на 2025 г. "Това е ежедневно предизвикателство с Boeing."

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ