Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Новото ръководство на Boeing "продължава да разочарова", според шефа на Ryanair
Главният изпълнителен директор на Ryanair Майкъл О'Лиъри заяви, че новото ръководство на Boeing "продължава да разочарова" и че доставките изостават от графика, предаде Ройтерс.
Ирландската авиокомпания, един от най-големите клиенти на Boeing, каза, че има риск да поеме доставката на само 20-25 от самолетите 737 MAX преди следващото лято, вместо планираните 29.
„Нещата продължават леко да се подхлъзват, това е разочароващо“, каза О'Лиъри в интервю за Ройтерс. „Работим в тясно сътрудничество със Стефани Поуп и новия екип в Boeing, но те продължават да ни разочароват“, заяви той, имайки предвид ръководителя на Boeing Commercial Airplanes, който беше назначен през март.
Миналия месец Boeing назначи ветерана в космическата индустрия Кели Ортберг за свой главен изпълнителен директор. Boeing обеща да увеличи производството си до края на годината, след като се бори със затруднения във веригата за доставки и работи на по-бавна поточна линия след взривяване на тапата на вратата на самолет 737 MAX 9 на 5 януари, което засили регулаторния контрол.
О'Лиъри каза, че Ryanair е получила пет самолета през юли вместо планираните седем и че изглежда, че ще получи само пет от 10, планирани за август.
"Boeing имаше значителни производствени проблеми. Смятаме, че те стигат до края на това", каза той.
Ryanair каза през юли, че Boeing го е предупредил, че доставките на някои 737 MAX, предвидени до следващата пролет, ще бъдат отложени до пиковите летни месеци на 2025 г. – повторение на закъсненията тази година, което наложи намаляване на обема на летния трафик.
Ryanair, която най-големият авиопревозвач в Европа по брой пътници, вече има 150 твърди поръчки за MAX 10, най-големият самолет от фамилията 737, и опции за още 150, като първите доставки се очакват през 2027 г.
О'Лиъри каза, че по-малкият MAX 7 е трябвало да бъде сертифициран до края на тази година, но това изглежда като изплъзване в първата половина на 2025 г. Той посочи, че е "невъзможно да се знае" дали сертифицирането на MAX 10 ще бъде навреме през първата половина на 2025 г. "Това е ежедневно предизвикателство с Boeing."
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.