Симптоми на успеха

Симптоми на успеха

Симптоми на успеха

Предприемачески дух и визионерство са формулата на STADA, споделя Стефан Динев, генерален директор на „СТАДА България“ ЕООД от 2021 г. Има над 20 години опит във фармацевтичния сектор, 10 години от които като мениджър „Продукти без рецепта“ в международни компании. 

- Господин Динев, през цялата 2023 г. STADA e лидер на българския пазар в потребителското здраве според IQVIA. На какво отдавате този успех? 

- „СТАДА България“ е на първо място по стойност на реализираните продажби на продукти без рецепта тази година, което се вижда от консолидираните данни на IQVIA за продуктите от собственото ни производство и тези от стратегическите ни партньорства. Това показва, че иновациите и предприемаческият дух ни правят лидер. Челната позиция носи удовлетворение, но е огромна отговорност – в основата на дейността ни е здравето на хората. За мен разбирането за отговорност и доверието на потребителите са също толкова голям фактор. 

- STADA извърши придобивания, превърна се в една от най-големите фармацевтични компании у нас – какво носи растежът?

- Бързата експанзия освен предимства носи и рискове, поставя под напрежение съществуващите процеси и корпоративна култура. Адаптивността и предприемаческият ни дух са ключови конкурентни предимства, помагащи да поддържаме устойчив растеж. 

Първото голямо придобиване – това на WALMARK, бе в началото на 2020 г. и съвпадна с въвеждането на COVID ограниченията. Въпреки предизвикателната и непредвидима бизнес среда приключихме успешно интеграционния процес. 

От 2020 г. продажбите на „СТАДА България“ нараснаха над три пъти, през 2023 г. прогнозата ни е да надхвърлят 100 млн. лв. Сходно се развива и локалният екип – от 40 служители през 2020 г. към момента те са повече от 110. Следващата година планираме да отворим повече от 10 нови позиции, които да подкрепят амбициозните ни цели за растеж. 

- Колко важни са етичните стандарти за изграждането на градиращ фармацевтичен бизнес?

- Много е важно всички бизнес оператори във фармацевтичния сектор да имат разбирането, че дългосрочният успех е възможен единствено чрез спазване на високи етични стандарти. В STADA вярваме, че отговорността на лидера е да променя средата в положителна посока и да поставя интересите на потребителя в центъра на бизнес стратегията си. 

- Какви нови продукти въвежда STADA до края на годината?

- До края на 2023 г. планираме да въведем няколко нови продукта основно в категорията „Продукти без рецепта“. Те ще осигурят допълнителен висококачествен избор на крайните потребители срещу състояния като главоболие, болно гърло, настинка и грип. Друг акцент в развитието на продуктовото ни портфолио тази и следващите години са биоподобните продукти. Те значително подпомагат и здравната ни система, защото са на по-ниски цени, а стигат до по-голям брой пациенти.

- Каква е посоката на развитие на STADA? 

- Планираме да продължим разширяването на портфолиото си в трите стратегически направления – продукти без рецепта, прескрип­ционни продукти и специализирани продукти, включващи терапевтични решения в онкологията, неврологията, ревматологията, гастроентерологията. 

***

Алек Вучков. Материалът е публикуван в бр.10/23 на сп. "Мениджър", който ще откриете в дистрибуторската мрежа, както и в платформата за дигитално четене ZinZin
 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ