Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Стабилен ръст на фотоволтаичната индустрия у нас
Инвестициите във възобновяеми източници на енергия трябва да бъдат задължителна част от стратегията на всеки бизнес, казва Мартин Лечев, търговски директор на най-големия дистрибутор на соларна техника у нас – КП Имобилиен. Компанията е вносител на водещите световни марки Huawei Fusion Solar, Astronergy, CHINT, Aerocompact, като през 2022 г. отбелязва двуцифрен растеж на продажбите (в проценти) спрямо 2020 г. КП Имобилиен работи с развита партньорска мрежа от над 200 инсталатори в цялата страна и поддържа на склад наличности от 30 МW.
- Г-н Лечев, КП Имобилиен отбелязва за втора поредна година двуцифрен растеж на продажбите, като доставя оборудване за над 50% от проектите в страната. Каква е вашата формула за успех?
- Няколко са факторите, които ни позволиха да пораснем толкова бързо. Фотоволтаичната индустрия се развива с ускорени темпове. Все повече компании са готови да инвестират в изграждането на соларни паркове. Доказаха го и действията на големите инвеститори, които насочиха средства към подобни инвестиции не само защото възвръщаемостта е бърза и гарантирана, а и защото стъпката към алтернативно захранване на мощностите им вече е задължителна. Динамиката ще се запази, като през 2023 г. очаквам и пазарът на жилищни инсталации да отбележи силен ръст.
Следващият фактор е внимателният подбор на марки оборудване, които предлагаме на пазара. Внимателното проучване логично ни насочи към лидерите в световен мащаб: Huawei Fusion Solar – един от най-иновативните и разпознаваеми брандове на световния пазар на инвертори, Astronergy (соларни модули), CHINT (инвертори), Aerocompact (покривни конструкции). Официален партньор сме на всички гореизброени марки. За тях осигуряваме сервизна база и постоянен капацитет от наличности от над 30 MW, благодарение на които предоставяме сигурност и спокойствие на нашите партньори при планиране на проектите си, без тревоги от забавяне в доставките или липса на компоненти.
Третият фактор е голямата и стабилна мрежа от лоялни партньори – инсталатори, с които изградихме чудесни отношения и благодарение на които на практика покриваме цялата страна.
- Ще се запазят ли тенденциите на пазара, или инвестицията в соларна инсталация няма да е толкова „гореща“ тема?
Инвестициите във възобновяеми източници на енергия трябва да бъдат задължителна част от стратегията на всеки бизнес. На практика въпросът, на който всеки трябва да си отговори, е не дали трябва да инсталира фотоволтаици, а защо все още не го е направил. И ще дам пример с една от инсталациите, изградена от наш партньор – ТЕХНОСЪН, във фабриката на „Полигруп“ ООД в Асеновград. Соларната инсталация е от 6 MW, като вече 4,5 MW са в експлоатация и покриват 45% от нуждите на предприятието, а излишната енергия се продава на електроразпределителното дружество.
Прогнозата за българския пазар към 2025 г. е да имаме в експлоатация 3.7 GW инсталирани соларни мощности, затова и очакваме пазарът да продължава да расте и все повече компании да се възползват от слънчевата енергия.
Мина Делева. Текстът е част от осмото годишно издание на Мениджър "Първите в бизнеса"
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.