Starbucks ще продаде мажоритарен дял от бизнеса си в Китай на Boyu Capital

Starbucks ще продаде мажоритарен дял от бизнеса си в Китай на Boyu Capital

Starbucks се съгласи да продаде мажоритарен дял от бизнеса си в Китай на групата за частни капиталови инвестиции Boyu Capital, за да сформира съвместно предприятие на стойност 4 милиарда долара, като целта е да удвои броя на кафенетата си в страната, пише Financial Times.

Веригата кафенета заяви в понеделник, че базираната в Хонконг Boyu ще държи до 60% дял в 8000-те заведения в Китай, докато Starbucks ще има 40% дял и ще продължи да притежава марката Starbucks.

Американската компания ще лицензира марката и интелектуалната собственост на новото съвместно предприятие, съобщиха от компанията. Starbucks от месеци проучва инвеститори, за да продаде дял в китайския бизнес, вторият по големина след американския с 3 милиарда долара нетни приходи през фискалната 2024 година.

След като "пристигна" в континентален Китай през 1999 г., бързото разрастване на Starbucks помогна за въвеждането на кафе културата в страната. Но бизнесът се забави напоследък на фона на блокадите по време на пандемията, икономическия спад и възхода на по-достъпни местни конкуренти. По-силната конкуренция накара Starbucks да намали цените на някои напитки миналото лято.

След като оцени офертите на петима участници миналия месец, Boyu и базираната в САЩ частна инвестиционна група Carlyle се очертаха като водещи претенденти, съобщи Financial Times миналия месец. Starbucks заяви, че общата стойност на бизнеса ѝ с търговия на дребно в Китай ще бъде над 13 милиарда долара, което включва постъпленията от продажбата на Boyu, стойността на запазения дял в съвместното им предприятие и бъдещата стойност на лицензионните плащания.

Starbucks се стреми да разшири дейността си до 20 000 обекта в Китай - брой, който би надхвърлил настоящия брой обекти в Северна Америка. Брайън Никол, главен изпълнителен директор на Starbucks, каза: „Задълбочените познания и опит на Boyu за местните условия ще помогнат за ускоряване на растежа ни в Китай, особено с разширяването ни в по-малки градове и нови региони. Намерихме партньор, който споделя нашия ангажимент за отлично партньорско изживяване и обслужване на клиентите от световна класа.“

Starbucks заяви, че Boyu ще придобие дела си в предприятието „въз основа на стойност на предприятието без парични средства и дългове от приблизително 4 милиарда долара“.

Сред другите инвеститори, подали оферти за дял в китайския бизнес, бяха HongShan Capital Group на Нийл Шен, Primavera Capital и FountainVest, съобщава FT. След рязък спад в продажбите по-рано тази година, китайският бизнес на Starbucks напоследък се стабилизира. Продажбите в сравними обекти се увеличиха с 2% на годишна база през тримесечието, което приключи през септември, като 9% увеличение на транзакциите беше частично компенсирано от 7% спад в средната похарчена сума.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ