Веселин Стоянов: Новият ни логистичен център в Божурище е без аналог

Веселин Стоянов: Новият ни логистичен център в Божурище е без аналог

Веселин Стоянов: Новият ни логистичен център в Божурище е без аналог

В началото на ESG ерата ще помогнем на клиентите ни да бъдат по-ефективни и зелени. 30 години след началото сме по-силни и осъзнати от всякога, споделя основателят и изпълнителен директор на TRANSPRESS

През 2023 г. TRANSPRESS ще празнува своя 30-и юбилей, а на финала на 2022 г. с инвестиция от 16 млн. лева открихте новия логистичен център на компанията в Индустриален парк – Божурище. Това ли е най-високата точка в историята ви дотук?

Новият ни логистичен център без съмнение е крайъгълен камък в разрастването ни и по пътя към устойчиво развитие. Успяхме да го построим за по-малко от 18 месеца в доста несигурни времена с много променливи, но сега, от една страна, имаме много по-голям капацитет, и от друга, сме по-ефективни от всякога. Това е най-голямата крос-докинг платформа за палетни пратки у нас, като успяхме първи на Балканите да внедрим и иновативна система, която действа на принципа на „минивлак“ или „поточна линия“ за палетни пратки в новия склад. 40 автономни колички се движат по 200 м специален релсов път във формата на елипса с постоянна скорост от 26 м/мин. Това елиминира брауновото движение на хора и техника, прави работата много по-бърза и ефективна, намалява щетите и не на последно място повишава сигурността за хората ни.

Тоест концепцията ви е с фокус върху ефективността?

Значителното увеличение на капацитета беше от ключово значение, защото през последните няколко години въпреки кризата при нас има сериозен ръст на търсенето на услуги в целия спектър – от транспорт на цели и частични товари през палетни и куриерски пратки до наемането на складови площи и цялостни решения. Сега имаме база с обща площ от 40 дка и 60 рампи, на които можем да товарим и разтоварваме 60 камиона едновременно в режим 24/7 и капацитет от 4 млн. палети годишно. Но лично за мен в дългосрочен план повишената ефективност е дори от по-голямо значение. Това е фокусът и приоритетът ни за следващите години. Това ще бъде и очакването към целия транспортен бранш предвид сериозните климатични, а оттам и икономически и социални промени, пред които е изправено човечеството. Бъдещето ще изисква от нас все по-голяма ефективност и по-нисък разход на енергия и ресурси.

Как трябва да се промени транспортният бранш в тази посока?

В началото на новата ESG ера очакванията за оптимизации в транспорта са огромни, защото според последни изследвания емисиите по веригата на доставки съставляват от 65 до 95% от въглеродното въздействие на повечето бизнеси. Компаниите вече започват да търсят спешни решения на този проблем и ние в TRANSPRESS сме се фокусирали върху изграждането на стратегия, така че да можем да им го предложим като логистичен партньор. Имаме специален екип, който тества и асемблира топ икономични композиции от влекачи и ремаркета, включително с индивидуални разработки за нас. За разлика от други превозвачи ние товарим на два реда и така оптимизираме всеки курс. Използваме нови технологии, за да планираме прецизно маршрутите си без излишни километри и разход на гориво, като тук сериозно предимство е, че работим в мрежата на нашите партньори от DACHSER с 430 точки. Това ни прави и по-бързи, и по-икономични, намаляваме въглеродния отпечатък, за което ще можем да издаваме и сертификати на клиентите си.

Какви са краткосрочните ви планове за развитие?

Стъпка по стъпка ще разширяваме и електрическия автопарк, като в Божурище ще изградим собствена фотоволтаична система за производство на зелен ток и зарядни станции. Планът ни е да обслужваме с е-автомобили доставките в градовете.

Съвсем скоро все повече компании ще разберат, че да поддържат собствен транспорт или сериозни складове е много неефективно. Празните курсове и пространства ще им излизат все по-неизгодно с новите ESG регулации. Затова в TRANSPRESS ще задълбочим и ролята си на консултант за нашите партньори, за да им помогнем да оптимизират логистичните си операции.

Така 30 години след началото сме по-силни и осъзнати от всякога и сме готови да продължим да подкрепяме компаниите, с които работим, за да вървим рамо до рамо по пътя на устойчивото развитие, да постигаме по-добри резултати и да растем заедно.

***

TRANSPRESS е сред водещите транспортно-логистични компании у нас и №1 в превоза на палетни пратки. Тя е на пазара вече 30 години, а днес има екип от близо 1000 професионалисти, автопарк от над 400 товарни автомобила и 13 логистични центъра у нас. Благодарение на партньорството си с международния гигант DACHSER оперира в мрежа от 430 локации в цяла Европа. TRANSPRESS осигурява превоз на над 2 млн. пратки годишно и пълна гама транспортни и логистични услуги.

През последните две години компанията е отличена като най-добър работодател в транспортния сектор в България. През 2022 г. печели и награда „Инвеститор с визия“ с над 40 млн. лева инвестиции в икономичен и модерен автопарк, иновативен логистичен център край София и технологични решения.

Новият логистичен център на TRANSPRESS в числа:

  • 16 млн. лв. инвестиция
  • Най-голямата крос-докинг платформа за палетни пратки у нас
  • 40 дка обща площ на базата
  • 8 хил. кв. м РЗП на склад, зона за разпределени пратки, офисни площи и център за обслужване
  • 100 камиона и 300 автомобила капацитет на паркинга
  • 60 рампи за едновременно товарене и разтоварване на 60 камиона
  • До 12 хил. тона товари за денонощие
  • До 15 хил. палети за денонощие
  • Над 4 млн. палети за година
  • 100 нови работни места           
  • Иновативна „поточна линия“ за палетни пратки с 200 м релсова инфраструктура и 40 автономни колички
  • Фотоволтаична система и зарядни станции

Алек Вучков. Интервюто е публикувано в бр.12/22 на списание „Мениджър“, който ще намерите в дистрибуторската мрежа, както и в дигиталното приложение ZinZin.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ