Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Заплаха: Компании за изкуствен интелект са откраднали 130 000 сценарии във Великобритания

Компании за изкуствен интелект са откраднали 130 000 филмови и телевизионни сценарии, за да обучават своите модели, което представлява „пряка заплаха“ за бъдещето на екранния сектор в Обединеното кралство, твърдят от Британския филмов институт /BFI/, съобщава в. Guardian.
В широкообхватен доклад, анализиращ ползите и заплахите, за филмовата, телевизионната, видеоигровата и визуалната индустрия със специални ефекти, породени от изкуствения интелект във Великобритания, Британския филмов институт също така изразява опасения, че този процес ще ликвидира работните места на начално ниво, които привличат младите служители.
В доклада се казва, че „основният проблем“, пред който е изправена индустрията на стойност 125 милиарда паунда, е използването на интелектуална собственост за обучение на генеративни модели на изкуствен интелект без заплащане или разрешение от притежателите на права. Британските творчески индустрии искат режим , който принуждава компаниите за изкуствен интелект да търсят разрешение и да сключват лицензионни споразумения, преди да могат да използват съдържание, а правителството в момента обмисля какво законодателство да въведе.
„Изкуственият интелект предлага значителни възможности за екранния сектор, като например ускоряване на производствените работни процеси, демократизиране на създаването на съдържание и разнообразие от нови гласове“, каза Риши Купланд, директор на изследванията и иновациите в BFI. „Той обаче би могъл да ерозира традиционните бизнес модели, да измести квалифицирани работници и да подкопае общественото доверие в екранното съдържание“, казва Купланд.
Въпреки че докладът признава технологичните предимства на изкуствения интелект – като например способността му да изгражда актьорите и да подобрява автентичността на акцентите, което беше използвано в наградения с „Оскар“ филм „Бруталистът“ на Ейдриън Броуди, изкуственият интелект пробужда и опасения от загуба на работни места. Задачи като писане, превод и някои технически визуални ефекти и анимация на герои вече могат да бъдат автоматизирани, „което поражда опасения от отпадане на специлистите“. Изкуственият интелект може да поеме работата, която някога са се изпълнявала от най-младите работници в сектора, се казва в доклада. Той обаче предупреждава и за „критичен недостиг“ в обучението по изкуствен интелект.
„Образованието в областта на изкуствения интелект в сектора на екраните изкуства в Обединеното кралство в момента е по-скоро „неформално“, отколкото „формално“. И много работници, особено фрийлансърите, нямат достъп до ресурси, които биха им помогнали да развият умения, допълващи изкуствения интелект“, изтъква документът.
Повече от 13 000 компании за креативни технологии са базирани във Великобритания, включително над 4000 предприятия, фокусирани върху прилагането на нови технологии във филмовия, игровия и други подсектори от тази сфера. Лондон е вторият по големина център в света след Мумбай за професионалисти в областта на визуалните ефекти и дом на водещи компании.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.