Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Работодателите оптимистично настроени за наемане на нов персонал
Българските работодатели очакват стабилен темп на наемане през второто тримесечие на 2013 г. Това показва проучване на „Менпауър България", проведено сред 751 работодатели
От анкетираните 19% посочват, че възнамеряват да наемат служители през периода април-юни. Нетният обзор на заетостта е със значително подобрение от 16 процентни пункта спрямо първото тримесечие на 2013 и с 4 процентни пункта в сравнение със същия период на миналата година. Най-силни са плановете за назначаване на персонал сред работодателите в сектора строителство и в региона на Пловдив.
„Плановете за наемане от страна на българските работодатели са обнадеждаващи.” коментира Надя Василева, управляващ директор на „Менпауър“ за България, Сърбия и Хърватия. „Основните фактори за прогнозите за увеличаването на работните места са сезонни, като работодателите се подготвят за лятото. Освен това виждаме също и други знаци, че България се превръща в предпочитана дестинация за редица големи компании. „Кока-Кола“ планира да наеме 300 специалисти в сферата на финансите, „Луфтханза Техник” обяви планове за добавяне на 200 работни места за инженерно-технически персонал. Тенденцията, че такива големи компании планират да пренасочат част от бизнеса си към България е позитивен показател за възможностите на страната ни в дългосрочен план,” допълва Надя Василева.
Работодателите от всички пет региона отчитат положителни намерения за наемане на нов персонал през следващото тримесечие. Най-оптимистични очаквания за наемане за второто тримесечие отчитат работодателите от областите Пловдив и Варна с коефициенти на заетост съответно от +19% и +17%.
„Възможностите за търсещите работа се подобряват значително в регионите на Пловдив и Варна. Засилването на очакванията за ръст на заетостта в тези два региона се обяснява с факта, че там се реализират реални инвестиции. Например, Кауфланд наскоро разшири дейността си към Пловдив, а базираната в Швейцария глобална инженерна фирма ABB планира да открие завод в региона на Пловдив до края на 2013 и да разкрие около 600 работни места.” коментира Надя Василева. „Част от ентусиазма на работодателите от региона на Варна се базира на сезонността в областта на туризма. Ние също виждаме и потенциални дългосрочни развития в региона, в резултат от това, че чуждестранни фирми отварят офиси с цел аутсорсинг на IT услуги”,добавя Василева.
Работодатели от всички 10 анкетирани сектора отчитат положителни намерения за наемане през следващото тримесечие, като в 9 от секторите коефицентът на заетостта се подобрява спрямо първото тримесечие на годината. На годишна база коефициентът на заетостта се подобрява в 8 от десетте индустриални сектора.
Най-силни са очакванията на работодателите от секторите строителство (23%) и земеделие, лов, лесовъдство и риболов (20%) и тези на финанси, застраховане, недвижими имоти и бизнес услуги (17%), както и ресторантьорския и хотелиерския бизнес (14%) и сектора търговия на едро и дребно (14%). Секторите строителство и земеделие, лесовъдство и риболов бележат най-значителен ръст спрямо същия период на миналата година с по 38 процентни пункта.
От друга страна, работодателите в сектора електричество, газ, вода (+2%) отчитат най-слаби прогнози за наемане през периода април - юни.
„Обнадеждаващ е фактът, че работодателите планират да наемат във всички региони и индустриални сектори.Още повече, плановете за наемане се повишават в 9 от десетте сектора в сравнение с предишното тримесечие, и остават на същото ниво в един от секторите. Възстановяването в строителния сектор, например, е продиктувано от това, че пролетта и лятото са сезоните за ново строителство, реконструкции и ремонтни дейности. Също така трябва да се има предвид и старта на големи инфраструктурни проекти, което се очаква да повиши ентусиазма на работодателите”, коментира Василева.
На всички участващи в изследването работодатели от цял свят се задава един и същ въпрос: „Как очаквате да се промени общата заетост във вашата компания през трите месеца до края на юни 2013 г., в сравнение с настоящото тримесечие?”
целия доклад можете да прочетете тук.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Методът 1-2-48 за борба с бърнаута
Техники за успех |Цитат на деня
Цитат на деня |Трикът с брандирането, който помогна на Dude Wipes, Colgate, Oatly и Uber
Маркетинг |На днешната дата, 1 ноември. Ден на народните будители
На днешната дата |Тоалетна от масивно злато ще бъде предложена на търг в „Сотбис“
Любопитно |Тоалетна от масивно злато ще бъде предложена на търг в „Сотбис“
Любопитно |Заради липса на пратки закриват над 200 пощенски клонове в Гърция
Свят |Трикът с брандирането, който помогна на Dude Wipes, Colgate, Oatly и Uber
Маркетинг |На фокус следващите седем дни: Липсващи данни, петролни санкции и лихвени проценти
Финанси |Истински късмет: Рибар, търсещ червеи, се натъкна на монети от Средновековието
Любопитно |„Киев пост“: Освен в Румъния, САЩ ще намалят военното си присъствие и в България, Унгария и Словакия
Свят |На днешната дата, 1 ноември. Ден на народните будители
На днешната дата |Коледните бонуси в Словения стават задължителни
ЕС |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.