Азбука на брандирането като професионалист

Азбука на брандирането като професионалист

В нашe време всеки гради собствена марка. Благодарение на технологиите хората могат много лесно да разпространяват информация за себе си, да популяризират професионалните си качества и умения. Неслучайно за някои хора най-важната работа в живота им е да бъдат президенти на личната си марка.

Как се гради име, което другите разпознават и на което по-младите да искат да подражават? С отдаденост, последователност и здрава работа. Подправени с лека доза нескромност.

Личната марка се определя от това кой сте вие, как се възприемате и в какво влагате страст. Тя зависи от това като какъв бихте искали да се представите и доколко желаете да се отъждествявате с произхода, образованието и работното си място.

Мнозина не откриват голяма разлика между личната и професионалната марка. Все пак става дума за „брандиране“ на един и същи човек. От моя гледна точка професионалната марка на дадена личност трябва да акцентира върху това, което е от значение за потенциалния работодател, за бизнес контактите или за всеки друг, който може да ви помогне да си намерите работа и да изградите кариера. Тук не става дума само за това хората да разберат какво представлявате като личност. По-важно е да направите информацията за себе си налична, достъпна и отнасяща се към интересите на потенциалните ви работодатели и бизнес партньори - като се започне от това къде сте добили образованието си и сте стартирали кариерата си и се завърши с типа „нови проекти“, в които се надявате да вземете участие.

Днес е лесно да проверите професионалната марка на всеки – напишете името му в Google. Вероятно ще излязат резултати от търсенето, свързани с контактите на въпросната личност в сайта с бизнес информация за мениджъри и кадри LinkedIn. Или във Facebook и Twitter, ако е оставил информацията за себе си отворена и откриваема в търсачката. При изписването на името на добрия бизнес професионалист винаги се появява и негов профил в сайта на компанията. Практиката на големите корпорации често включва вмъкването на профили на служителите й в корпоративния уеб-сайт. Във всеки такъв профил излизат снимки на кадрите, позицията им и кратък анонс при желание от тяхна страна за оповестяване на такъв тип информация. В полза на утвърждаването на професионалната марка идват също блоговете и публикациите във форумите и сайтовете на браншови групи.

Пиар специалистите съветват: пазете информацията за личния ви живот. Уверете се, че факти от рода на това колко обичате да плувате, кои концерти посещавате и кои са любимите ви нощни заведения не е достъпна за всеки. Подсигурете селектирания достъп в мрежата до снимките ви от ваканции със семейството и приятели. Скриването на личната информация от общия поглед всъщност е първата стъпка в изграждането на професионална марка.

След това вече можете да се фокусиране върух регистрациите в сайтовете с бизнес контакти, блоговете, корпоративния сайт, участието в доброволни инициативи и презентирането ви пред аудитория, в качеството на експерт.

Алисън Дойли в MarketingAbout

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

София без автобуси, трамваи и тролеи: протестът на градския транспорт продължава, мобилизират автобуси за матурите
Разследват бившия шеф на ФБР за заплаха за убийство на Тръмп заради снимка с мидички 
Украйна: След мирните преговори Русия извърши най-голямата атака с дронове от началото на войната
Васил Терзиев: Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град
"Суис" отменя 1400 полета за лятото заради липса на пилоти
Терзиев призова просветното министерство за общ план за превоз на зрелостниците до матурите 
Папа Лъв призовава за единство на разделената Църква, но обещава да не бъде „автократ"
Борисов се срещна с Ердоган в Истанбул