Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Азбука на брандирането като професионалист
В нашe време всеки гради собствена марка. Благодарение на технологиите хората могат много лесно да разпространяват информация за себе си, да популяризират професионалните си качества и умения. Неслучайно за някои хора най-важната работа в живота им е да бъдат президенти на личната си марка.
Как се гради име, което другите разпознават и на което по-младите да искат да подражават? С отдаденост, последователност и здрава работа. Подправени с лека доза нескромност.
Личната марка се определя от това кой сте вие, как се възприемате и в какво влагате страст. Тя зависи от това като какъв бихте искали да се представите и доколко желаете да се отъждествявате с произхода, образованието и работното си място.
Мнозина не откриват голяма разлика между личната и професионалната марка. Все пак става дума за „брандиране“ на един и същи човек. От моя гледна точка професионалната марка на дадена личност трябва да акцентира върху това, което е от значение за потенциалния работодател, за бизнес контактите или за всеки друг, който може да ви помогне да си намерите работа и да изградите кариера. Тук не става дума само за това хората да разберат какво представлявате като личност. По-важно е да направите информацията за себе си налична, достъпна и отнасяща се към интересите на потенциалните ви работодатели и бизнес партньори - като се започне от това къде сте добили образованието си и сте стартирали кариерата си и се завърши с типа „нови проекти“, в които се надявате да вземете участие.
Днес е лесно да проверите професионалната марка на всеки – напишете името му в Google. Вероятно ще излязат резултати от търсенето, свързани с контактите на въпросната личност в сайта с бизнес информация за мениджъри и кадри LinkedIn. Или във Facebook и Twitter, ако е оставил информацията за себе си отворена и откриваема в търсачката. При изписването на името на добрия бизнес професионалист винаги се появява и негов профил в сайта на компанията. Практиката на големите корпорации често включва вмъкването на профили на служителите й в корпоративния уеб-сайт. Във всеки такъв профил излизат снимки на кадрите, позицията им и кратък анонс при желание от тяхна страна за оповестяване на такъв тип информация. В полза на утвърждаването на професионалната марка идват също блоговете и публикациите във форумите и сайтовете на браншови групи.
Пиар специалистите съветват: пазете информацията за личния ви живот. Уверете се, че факти от рода на това колко обичате да плувате, кои концерти посещавате и кои са любимите ви нощни заведения не е достъпна за всеки. Подсигурете селектирания достъп в мрежата до снимките ви от ваканции със семейството и приятели. Скриването на личната информация от общия поглед всъщност е първата стъпка в изграждането на професионална марка.
След това вече можете да се фокусиране върух регистрациите в сайтовете с бизнес контакти, блоговете, корпоративния сайт, участието в доброволни инициативи и презентирането ви пред аудитория, в качеството на експерт.
Алисън Дойли в MarketingAbout
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.