Безработните у нас намалели с над 37 хил. от началото на годината

Безработните у нас намалели с над 37 хил. от началото на годината

През септември в бюрата по труда са били регистрирани 354 563 безработни, което е с 37 120 души по-малко в сравнение с началото на годината. За месец броят на хората без работа се е увеличил с 3 125, което е обичайно за този период на година заради приключването на сезонната работа.

През септември коефициентът на безработица е бил 10,8%, което е с 0,1% повече спрямо август, но с 1,1% по-малко в сравнение с началото на годината, показват данни на Агенцията по заетостта.

В бюрата по труда в реалната икономика са заявени 13 523 работни места, с 1591 места повече от август. Повече от половината места са заявени от публичния сектор. Делът му се увеличава с над 13 процентни пункта, във връзка с нарасналото търсене на работна сила по повод началото на учебната година.

На работа през септември са постъпили 23 526 безработни, с 4 199 лица повече спрямо предходния месец, основно поради ръста на започналите работа безработни в реалната икономика. Започналите работа в реалната икономика безработни са 15 429.

По програми за заетост са заявени 7193 места, с 394 места повече от предходния месец.

По насърчителни мерки от Закона за насърчаване на заетостта в бюрата по труда са обявени 1964 работни места, при 933 работни места през август.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Тръмп планира мито от 100% върху вноса на чипове. Ще има изключения за фирми, които инвестират в САЩ
Доверието на украинците към Зеленски е намаляло до най-ниското ниво от около 6 месеца
Белият дом: Тръмп е готов за среща с Путин, както и със Зеленски
„F-1“ стана най-касовият спортен филм и първи по приходи в кариерата на Брад Пит
Президентът на Аржентина обеща да не ругае опонентите си след „611 обиди за 100 дни“
Здравното министерство на САЩ спира финансиране от 500 млн. долара за РНК ваксини
ЕЦБ вижда риск за стотици хиляди работни места в еврозоната, ако Китай пренасочи търговия от САЩ към Европа
Пропускането на този PR ход може да спре растежа на вашия стартъп