Божидар Данев: Намесата на държавата в цените ще убие малкия и средния бизнес

Божидар Данев: Намесата на държавата в цените ще убие малкия и средния бизнес

Намесата на държавата при пазарното определяне на цените ще убие до 3 месеца голяма част от малкия и средния бизнес. Това предупреждение отправи в предаването „Неделя 150” по програма „Хоризонт” на БНР изпълнителният председател на Българската стопанска камара Божидар Данев. Той коментира акцията от страна на правителството за договаряне на ценови мораториум върху 10 основни храни в големите търговски вериги. До момента Билла, МЕТРО и Кауфланд са потвърдили, че ще замразят цените на тези храни, които са българско производство в следващите три месеца.

„За голямо съжаление все повече министри се изявяват като ръководители на търговски дружества. Предоговарят търговски сделки, предоговарят условия, договарят дори вече и бартерни сделки. За първи път имаме такъв ефект, когато самата държава стимулира картелизация, което е много интересно. В момента е страхотна икономическа радост за бъдещите участници в картела.”, заяви Данев. Според него тази намеса на държавата ще доведе до категорично негативен ефект, защото малкият и средният бизнес „няма капацитета да поеме "Мирослав-найденовата кошница".

„ Оттук нататък очакваме една все по-голяма монополизация и картелизация. Потребителят и българският производител ще бъдат ощетени.”, посочи още Данев

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

България отчита най-силен годишен ръст на производствените цени в ЕС
Терзиев за боклука в София: Няма да подпиша договор за 400 лв. щом в поръчката сме заложили 200
Канада изгуби дирите на повече от 47 000 чуждестранни студенти в местни унверситети
Индия има първи актьор милиардер, равен по богатство с Шварценегер, Риана и Тейлър Суифт
Израел започва прилагането на плана на Тръмп за Газа след реакцията на „Хамас“
ЕК ни удържа 200 млн. евро по Плана за възстановяване заради КПК, имаме 6 месеца да разрешим казуса
Неизвестно за известните: Счетоводител спасява от фалит бъдеща голяма комуникационна компания
Приятелство или управление? Критичният избор за малкия и среден бизнес