Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Българинът предпочита българска бира
Произведеното в страната пиво засега е най-предпочитано от потребителите, въпреки ежегодно нарастващия внос от страни в ЕС. Това сочи статистика на Съюза на пивоварите в България, цитирана от Дарик.
От организацията съобщават, че за 2014 г. на пазара ни са продадени близо 5% по-малко литра от пенливата напитка, в сравнение с предходната година.
Според проучването на Съюза, за 2014 г. консумацията на бира на глава от населението е 72 литра, което се равнява на 218 чаши от 0,330 мл. Казано по друг начин, средно българинът е намалил изпитото количество бира с 2 литра през миналата година.
За първи път от 15 години насам браншът отчита и лек спад и в продажбите на пластмасови бутилки.
„През миналата година продажбите отбелязаха пореден спад от 5%. Просто до голяма степен нашият пазар, особено лятно време, зависи от климатичните условия. За съжаление, ние сме подложени на много силния натиск на вносни бири, които в повечето случаи са от много ниския ценови сегмент и се разпространяват през каналите за модерна търговия, но това е свободният пазар", коментира Ивана Радомирова, изпълнителен директор на Съюза на пивоварите в България.
От думите й става ясно, че бирата все пак продължава да бъде любима напитка на българите, а това твърдение се подкрепя и от проучване, според което 78% от пълнолетното население у нас консумира пиво. Предпочитанието към категорията не се влияе съществено от размера на доходите или от местоживеенето, сочи още статистиката.
"Ние сме убедени, че ще успеем да се справим. Българинът харесва българската бира", допълва Радомирова.
Най-важното, което трябва да знае потребителят за ползите от пивото, е да консумира с удоволствие и мярка, припомнят от Съюза на пивоварите.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.