Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Българинът предпочита българска бира

Произведеното в страната пиво засега е най-предпочитано от потребителите, въпреки ежегодно нарастващия внос от страни в ЕС. Това сочи статистика на Съюза на пивоварите в България, цитирана от Дарик.
От организацията съобщават, че за 2014 г. на пазара ни са продадени близо 5% по-малко литра от пенливата напитка, в сравнение с предходната година.
Според проучването на Съюза, за 2014 г. консумацията на бира на глава от населението е 72 литра, което се равнява на 218 чаши от 0,330 мл. Казано по друг начин, средно българинът е намалил изпитото количество бира с 2 литра през миналата година.
За първи път от 15 години насам браншът отчита и лек спад и в продажбите на пластмасови бутилки.
„През миналата година продажбите отбелязаха пореден спад от 5%. Просто до голяма степен нашият пазар, особено лятно време, зависи от климатичните условия. За съжаление, ние сме подложени на много силния натиск на вносни бири, които в повечето случаи са от много ниския ценови сегмент и се разпространяват през каналите за модерна търговия, но това е свободният пазар", коментира Ивана Радомирова, изпълнителен директор на Съюза на пивоварите в България.
От думите й става ясно, че бирата все пак продължава да бъде любима напитка на българите, а това твърдение се подкрепя и от проучване, според което 78% от пълнолетното население у нас консумира пиво. Предпочитанието към категорията не се влияе съществено от размера на доходите или от местоживеенето, сочи още статистиката.
"Ние сме убедени, че ще успеем да се справим. Българинът харесва българската бира", допълва Радомирова.
Най-важното, което трябва да знае потребителят за ползите от пивото, е да консумира с удоволствие и мярка, припомнят от Съюза на пивоварите.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
САЩ и Франция ще проведат военна мисия за противодействие на Китай в космоса
Свят |IKEA купува сграда в Манхатън за 213 милиона долара за нов магазин в САЩ
Компании |Учени за първи път създават ембриони от ДНК на човешка кожа
Наука и Здраве |Financial Times: Компаниите на Мъск преживяват силно текучество на управленски и инженерен персонал
Компании |МААЕ: Няма непосредствена опасност за Запорожката АЕЦ
Свят |Бойко Борисов предлага да се закрие ДАИ
Политика |България започва нов сондаж за природен газ в Черно море
Политика |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |От 8 октомври ще санкционират търговците, които вдигат цените необосновано
България |Зеленски: Положението в Запорожката АЕЦ е критично
Свят |Обратно изтичане на мозъци: 85 известни учени от САЩ са се преместили на работа в Китай от 2024 г.
Свят |Едно от пет работни места в туризма ще останат незаети в Европа през следващото десетилетие
Свят |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.