Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Вдъхновяващи заключения

Повечето презентатори трябва абсолютно да са наясно какво искат да кажат на публиката, д следят темпото на гласа си, да се опитват да говорят отчетливно и да се стремят привлекат вниманието на слушащите. Дотук нищо сложно. Да, но има и един препъни камък: заключенията.
Твърде много презентатори, които вършат страхотна работа, проектират своите аргументи и правят страхотно впечатление не обръщат достатъчно внимание на изводите. Обикновено, презентаторът приключва и излиза от стаята. Съобщението остава неприето и публиката се чуди какво става.
За да бъдем честни, няма водещ, колкото и компетентентен да е той, който да може да прикове вниманието на всички през цялото време на изложението си. Съзнанието на всеки слушател отлита нанякъде в определени моменти. Така има вероятност някой да не разбере нещо важно.
Моментът на заключението е особено важен в това отношение. Дори и публиката да не е разбрала всичко от казаното в заключението, не пропускайте да изведете есенцията на презентацията.
Заключението има енергизираща функция, в края, когато всички са изморени и очакват срещата да свърши. Затова е добре то да е положително. Заключението изправя всички нащрек и предизвиква сетивата. Дори и да не са ви слушали през цялото време, публиката ще очаква от вас да разбере най-важното накрая.
Колкото и логично да звучи, много от презентаторите забравят това правило в комуникацията и прекъсват разговора или дискусията без ясно обособен край. Ако говорим за неформална обстановка това е приемливо, но когато става дума за презентация, с която искате да постигнете определени бизнес цели е добре да се съобразите с тези изисквания.
Още преди да застанете пред публиката трябва да знаете какво ще й кажете накрая, на какво ще наблегнете по време на разговора и какво искате да остане в съзнанието на хората от срещата ви.
Краят, както и началото трябва да са вдъхновяващи, да накарат хората да действат и да разпространят съобщението ви. Избягвайте обаче патетичните изводи, които могат да изглеждат неадекватни на публиката.
Не забравяйте, че това, което ще кажете в края, ще остане в главите на хората и ще провокира размисъл. Посланието не трябва да е прекалено дълго или сложно. То трябва да е синтезирани изводи от казаното от вас, което да предизвиква интерес и най-важното да бъде вдъхновяващо.
Джанет Хоулд за Management Issues
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Samsung и SK Hynix ще се включат в проекта Stargate на OpenAI
Технологии |Инвестиционната компания Bain Capital е подала оферта за купуване на веригата Costa Coffee
Компании |Само две търговски вериги са публикували цените си на сайта "Колко струва"
България |Милиони евро и хиляди контейнери са конфискувани при разследване за незаконен внос от Китай в Гърция и други европейски страни
Бизнес |Безопасност: Отборът на Барселона отлага завръщането си на легендарния стадион „Камп Ноу“
Спорт |Бойко Борисов предлага да се закрие ДАИ
Политика |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |Едно от пет работни места в туризма ще останат незаети в Европа през следващото десетилетие
Свят |България започва нов сондаж за природен газ в Черно море
Политика |Зеленски: Положението в Запорожката АЕЦ е критично
Свят |От 8 октомври ще санкционират търговците, които вдигат цените необосновано
България |Планината на седемте цвята: Перуанската звезда на Instagram
Любопитно |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.