Виртуалните игри въртят пазар за 3 млрд. долара

Виртуалните игри въртят пазар за 3 млрд. долара

Виртуалните игри въртят пазар за 3 млрд. долара

Около 100 хил. души в Китай и Виетнам играят онлайн игри, в които събират злато и други видове виртуални ценности и впоследствие ги продават на западните играчи. Според Световната банка по този начин се завърта глобален пазар на виртуални стоки в игрите, който възлиза на около 3 млрд. долара, отбелязва BBC.

75% от сумите в този пазар се съдържат в т.нар. „златни фермери“, които събират големи количества от различните видове виртуална валута в игрите и след това я продават. Все повече от западните играчи, които нямат време да усъвършенстват героите си заради работата или образованието си, закупуват от играчите от Виетнам и Китай виртуална валута или много развити герои. В азиатските държави се заплаща на мнозина, за да играят, и всъщност набавянето и продажбата на виртуални съкровища е техен основен доход.

Около половината от потребителите на масовите онлайн игри харчат истински пари за закупуването на виртуални стоки, сочи още докладът на Световната банка. Някои запалени играчи харчат огромни суми, като например един от тях, който оставя близо 5700 евро в акаунта си за подобен вид виртуални покупки.

Първите осем най-големи китайски компании за подобни игри, които снабдяват с виртуални съкровища, имат годишен оборот от около 10 млрн. долара всяка. Другите 50-60 фирми след тях генерират годишен оборот от над 1 млн. долара.

Смята се, че популярните онлайн игри като World of Warcraft и Lineage стимулират комуникацията и трансфера на данни между играчите, които искат да въоръжат героите си по-добре. По-добрата екипировка прави виртуалните им персонажи по-силни. Окуражаването на подобен трансфер на универсални, всеобщоразбираеми знаци и предмети в игрите стимулира развитието на най-бедните държави, твърдят специалистите. В същото време производителите на игри всячески се опитват да пресекат тези практики, а търговията със злато официално е забранена.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ