Глобални компании ще разкрият лобистките си интереси

Глобални компании ще разкрият лобистките си интереси

Редица американски компании се съгласиха да разкрият повече за лобистките им практики, съобщава "Ройтерс".

Фирми, сред които Coca-Cola Co., General Electric Co. и Johnson & Johnson, са се съгласили да предоставят повече информация за търговските съюзи, в които членуват и относно основни политически въпроси.

Въпреки че част от лобистката информация вече е на разположение в правителствените бази данни, много от нея беше твърде неясна за редовия инвеститор, коментират наблюдатели. "Това е от значение, защото компаниите налагат една добра практика за бизнес", казва Тим Смит, вицепрезидент на Walden. Смит е един от инициаторите на кампанията.

Представители на GE и J&J не коментираха публично по въпроса. Говорителят на Coca-Cola заяви, че в рамките на новата политика компанията ще доклазва своите усилия в области като лобизма по-ясно. "The Coca-Cola Company поддържа прозрачност, свързана с корпоративни и политически дарения и разходи за лобита", заявиха от фирмата.

Корпоративните разходи за въздействие на държавната политика са гореща тема, тъй като през 2010 г. решение на Върховния съд на САЩ отмени ограничения за предизборните разходи от компании и съюзи. Смит и други бизнес ръководители насочват усилията си към това да накарат компаниите да се съгласят да разкрият политически дарения, които са направили.

През март 100 фирми са склонили да разкрият преките си политически вноски и непреките си разходи, посредством търговски асоциации и други подобни групи.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ