Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Двата проблема на Yahoo!
Много от болките на Yahoo! компанията е причинила сама, но две от основните причини, поради които тя не расте, нямат нищо общо с бившия й изпълнителен директор Карол Бартц. Те ще направят бъдещето на онлайн бизнеса й много по-трудно за наследника на Бартц в управлението. Става дума за Facebook и Goolge. 4 млрд. долара. Толкова ще вземат двете компании от пазара на онлайн реклама през 2011 г.
Това коментира Майкъл Лиърмант в AdvertisingAge. През 2009 г. двете конкурентни марки бяха едва зараждащ се бизнес с онлайн реклама, отбелязва той. Тоест, нищо, което да е наподобявало дори сериозна заплаха за Yahoo!. Две години по-късно обаче Facebook надминава приходите й от онлайн реклама. Очаква се, че до края на годината социалната мрежа ще спечели 2,19 млрд. долара от рекламни постъпления. За сравнение, прогнозите сочат, че Yahoo! ще отбележи 1,62 млрд. долара от показването на реклама.
Google, която също не беше толкова голям играч в онлайн рекламата към 2009 г., сега „взриви” бизнеса си с показване на маркетинг съобщения и идеи с помощта на YouTube, DoubleClick и нейните рекламни замени. EMarketer очаква Google да спечели 1,15 млрд. долара от интереса на рекламодателите до края на 2011 г.
Бързо се пренареждат нещата в рекламната вселена онлайн. Когато Бартц стана директор през 2009 г., Yahoo! беше толкова напред пред конкурентите си AOL и Microsoft, че представителите й обичаха да казват, че тя всъщност се състезава с рекламните приходи на телевизиите. Днес големите конкуренти на компанията Facebook и Google й отнеха правото да продължава да цитира това сравнение.
Да, Yahoo! наистина все още е лидер по отношение на типа реклами, които задвижват бранд маркетинга. Никой не би сбъркал „спонсорираната история” във Facebook с голяма, брандирана реклама в Yahoo!. Освен това никой не би сравнил реклама в мрежата на Google с богата поредица в сайтовете на Yahoo!. Това са просто съвсем различни маркетинг предложения.
Причините за отстъплението на Yahoo! са различни, смятат наблюдателите. С години компанията не е комуникирала неустоимо предложение за рекламодателите. Приходите й от търсенето падат, отчасти заради сделката с Microsoft, която предоставя един от най-сложните глобални технологични методи за интеграция, някога опитвани в мрежата. Видео стратегията й е нефокусирана, казват специалистите. Компанията показва няколко уеб шоу програми и те се справят доста добре, но не достатъчно, за да се конкурират. И още: Смята се, че Карол Бартс не е предоставила достатъчно сбита визия за портала. „Това си ти” ("It's You") и „Наука, изкуство и мащаб” ("Science, Art and Scale") звучат на мнозина прекалено общо.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Окончателно: Студентите платена форма на обучение ще имат право на стипендия
Общество |Караджов: Целта ни е до края на 2026 г. България да стане пълноправен член на ОИСР
България |620 евро ще е минималната заплата през 2026 г., реши Съветът за съвместно управление
Политика |ЕЦБ отново запази лихвите без промяна
Финанси |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Белгия и Русия си размениха в социалните мрежи заплахи с унищожение
Свят |КНСБ заплашва с протести, ако в Бюджет 2026 минималната работна заплата остане 605 евро
Политика |Какво предлага Бюджет 2026 и защо не се хареса на никого?
Икономика |„Лукойл“ е получила оферта за закупуване на международните ѝ активи. Кой е купувачът?
Бизнес |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Между реалността и свръхестественото: Всеки трети у нас вярва в живот след смъртта, а две трети – в кармата
България |Нов революционен метод може да доведе до по-ранно откриване на болестта на Алцхаймер
Наука и Здраве |Тръмп намали митата върху вноса от Китай до 47% след „невероятната“ среща със Си
Икономика |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.