Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Двата проблема на Yahoo!

Много от болките на Yahoo! компанията е причинила сама, но две от основните причини, поради които тя не расте, нямат нищо общо с бившия й изпълнителен директор Карол Бартц. Те ще направят бъдещето на онлайн бизнеса й много по-трудно за наследника на Бартц в управлението. Става дума за Facebook и Goolge. 4 млрд. долара. Толкова ще вземат двете компании от пазара на онлайн реклама през 2011 г.
Това коментира Майкъл Лиърмант в AdvertisingAge. През 2009 г. двете конкурентни марки бяха едва зараждащ се бизнес с онлайн реклама, отбелязва той. Тоест, нищо, което да е наподобявало дори сериозна заплаха за Yahoo!. Две години по-късно обаче Facebook надминава приходите й от онлайн реклама. Очаква се, че до края на годината социалната мрежа ще спечели 2,19 млрд. долара от рекламни постъпления. За сравнение, прогнозите сочат, че Yahoo! ще отбележи 1,62 млрд. долара от показването на реклама.
Google, която също не беше толкова голям играч в онлайн рекламата към 2009 г., сега „взриви” бизнеса си с показване на маркетинг съобщения и идеи с помощта на YouTube, DoubleClick и нейните рекламни замени. EMarketer очаква Google да спечели 1,15 млрд. долара от интереса на рекламодателите до края на 2011 г.
Бързо се пренареждат нещата в рекламната вселена онлайн. Когато Бартц стана директор през 2009 г., Yahoo! беше толкова напред пред конкурентите си AOL и Microsoft, че представителите й обичаха да казват, че тя всъщност се състезава с рекламните приходи на телевизиите. Днес големите конкуренти на компанията Facebook и Google й отнеха правото да продължава да цитира това сравнение.
Да, Yahoo! наистина все още е лидер по отношение на типа реклами, които задвижват бранд маркетинга. Никой не би сбъркал „спонсорираната история” във Facebook с голяма, брандирана реклама в Yahoo!. Освен това никой не би сравнил реклама в мрежата на Google с богата поредица в сайтовете на Yahoo!. Това са просто съвсем различни маркетинг предложения.
Причините за отстъплението на Yahoo! са различни, смятат наблюдателите. С години компанията не е комуникирала неустоимо предложение за рекламодателите. Приходите й от търсенето падат, отчасти заради сделката с Microsoft, която предоставя един от най-сложните глобални технологични методи за интеграция, някога опитвани в мрежата. Видео стратегията й е нефокусирана, казват специалистите. Компанията показва няколко уеб шоу програми и те се справят доста добре, но не достатъчно, за да се конкурират. И още: Смята се, че Карол Бартс не е предоставила достатъчно сбита визия за портала. „Това си ти” ("It's You") и „Наука, изкуство и мащаб” ("Science, Art and Scale") звучат на мнозина прекалено общо.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Samsung и SK Hynix ще се включат в проекта Stargate на OpenAI
Технологии |Инвестиционната компания Bain Capital е подала оферта за купуване на веригата Costa Coffee
Компании |Само две търговски вериги са публикували цените си на сайта "Колко струва"
България |Милиони евро и хиляди контейнери са конфискувани при разследване за незаконен внос от Китай в Гърция и други европейски страни
Бизнес |Безопасност: Отборът на Барселона отлага завръщането си на легендарния стадион „Камп Ноу“
Спорт |Бойко Борисов предлага да се закрие ДАИ
Политика |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |Планината на седемте цвята: Перуанската звезда на Instagram
Любопитно |Едно от пет работни места в туризма ще останат незаети в Европа през следващото десетилетие
Свят |България започва нов сондаж за природен газ в Черно море
Политика |Зеленски: Положението в Запорожката АЕЦ е критично
Свят |От 8 октомври ще санкционират търговците, които вдигат цените необосновано
България |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.