Държавният дълг намаля с над 815 млн. евро

Държавният дълг намаля с над 815 млн. евро

Държавният дълг на България бе редуциран с 815,5 млн. евро от 6,966 млрд. евро до 6,147 млрд. евро. Това представлява спад в съотношение дълг към брутен вътрешен продукт от почти 2 процентни пункта, като намалява от 16,72% на 14,75 на сто. Понижението на дълга стана, след като Министерството на финансите нареди плащане на 879 849 875 евро в полза на държателите на глобални облигации на Република България с падеж 15 януари 2013 година.

В сумата са включени главница в размер на 818 465 000 евро, както и последният дължим лихвен купон в размер на 61 384 875 евро. Освен това Министерството на финансите е наредило и плащане от близо 45 млн. щатски долара по емисията глобални облигации, деноминирани в щатска валута, с падеж 15 януари 2015 година. Така общата сума на направените плащания по държавния външен дълг е в размер на около 914 млн. евро.

Средствата, с които се погасява падежиращата емисия, са набрани по време на успешното завръщане на България на международните финансови пазари през юли миналата година, съобщи на брифинг днес зам.-министърът на финансите Карина Караиванова.

Тогава Министерството на финансите пласира петгодишна еврооблигация с купон от 4,25%, което е с 3,25 процентни пункта по-ниско от купона на емисията облигации с падеж 15 януари 2013 година. Заместник-министърът на финансите уточни, че по този начин държавата ще спестява на бюджета около 60,4 млн. лв. лихвени разходи годишно.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Топ 5 бизнес книги, изисквани за прочит от Харвардския университет
Посланието на европейските лидери към Тръмп: Подкрепата за мира означава подкрепа за Украйна
Най-големият музикален фестивал в Румъния генерира 120 млн. евро приходи за общината организатор
Броят на новорегистрираните фирми в ЕС расте почти три пъти по-бързо от този на фалиралите
Времето: Жълт код за обилни валежи в 12 области в страната
Румен Драганов: Българският турист е все по-активен, но не винаги почива в хотелите
Минната общност отбеляза деня на миньора с акцент върху бъдещето на индустрията
Умният PR не е рекламен - той е целенасочен