Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Индийска компания оглави класацията на Грийнпийс за зелена електроника
Индийската компания Wipro оглави 18-та международна класация на Грийнпийс, съпътстваща изданието й "Зелена електроника". Тя поведе в класацията още с първото си появяване в нея като измести досегашния лидер HP.
Wipro печели най-много точки в тазгодишното издание заради усилията си да използва зелена енергия и застъпничеството си за зелени енергийни политики в Индия. Компанията излиза напред и заради политиката си за събиране на електронните отпадъци за рециклиране и за извеждането от употреба на опасните химикали в продуктите си.
18-тото издание на ръководството на Грийнпийс „Зелена електроника” (Guide to Greener Electronics) класира 16 компании-производители на базата на техния ангажимент и напредък по отношение на 3 критерия, свързани с околната среда: енергия и климат; зелени продукти; устойчиви дейности.
Освен разместванията в челото на класацията с преминаването на HP на втора позиция, промяна има и в третото място, където Nokia се изкачва от номер 4 до номер 3. Тайванският производител на компютри Acer е най-подобрилата се компания, като се е предвижила нагоре девет места до № 4, заради ангажиране с емисиите на парникови газове, опасни вещества, конфликтни източници на минерали и фибри. Dell падна от № 3 до № 5.
Apple отстъпва една позиция надолу от миналогодишното си 5 място. Blackberry RIM остава за втора поредна група на 16-то място, в дъното на групата.
Световните компании- производители на електронно оборудване трябва да прекратят постепенно използването на мръсна енергия при производството и доставките си, препоръчва тазгодишния издание на „Зелена електроника”.
Докато тези компании имат напредък в премахването на токсичните химикали от мобилните телефони, компютрите и таблетите, които произвеждат, то производството и дистрибуторските им мрежи са все още силно зависими от изкопаемите горива, които допринасят за климатичните промени, пише още в него.
"Следващото голямо предизвикателство пред компаниите е намаляването на въглеродния им отпечатък," заяви Каси Харел, анализатор на Грийнпийс "Потребителите заявиха, че искат по-зелени технологии, което означава високи технологии, захранвани с възобновяема енергия”.
По-голямата част от емисиите на въглероден двуокис, свързани с електронните устройства, се генерират в производствената верига, където се монтират устройствата. Повече емисии се отделят при производството на някои уреди, като таблети и смартфони, отколкото при използването им след като са закупени от потребителите.
„Компаниите трябва да работят със своите доставчици за прилагане на по-ефективни производствени процеси и за захранване на веригите за доставки с енергия от възобновяеми източници, а не от изкопаеми горива. По този начин те вече успешно намалиха токсичните материали в електрониката", добавя Харел.
Тъй като използването на електронни продукти по света расте, само лидерство в опазването на околната среда от страна на корпорациите може да предотврати увеличаването на електронните отпадъци, както и да гарантира прехода на индустрията към чиста енергия. В много страни компаниите-производители имат политическо влияние, което означава, че застъпничество за чиста енергия може да повлияе на политиката на правителствата, отчитат още наблюдателите от Грийнпийс.
Ръководството на Грийнпийс за зелена електроника започна да излиза през 2006 г. и досега е предизвикало подобрения в индустрията, като например постепенното прекратяване на използването на опасни вещества в продуктите. То е част е от по-широката кампания на Грийнпийс да насърчи IT индустрията за разработване на решения, необходими за преминаването към чиста енергия в световен мащаб.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.