КЗК глоби Blizoo с над 55 хил. лв.

КЗК глоби Blizoo с над 55 хил. лв.

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи солена глоба на кабелния оператор „Близу Медиа енд Броудбенд” в размер на 56 288 лв. за нелоялно привличане на клиенти, съобщиха от комисията.

КЗК е установила, че компанията е рекламирала и предлагала коледни бонуси към промоционалните си пакети „Смарт”, „Екстра”, „Премиум” и „Премиум+”. Освен това е  раздавала ваучери на стойност от 30 до 75 лв.

От проведеното разследване КЗК е установила, че бонусите безплатни минути за национални разговори и HD програми за първите 6 месеца от договора не предоставят на потребителите отделни или различни услуги от предлаганите в промоционалните пакети и не следва да се разглеждат като безвъзмездна добавка, а като редуциране на общата стойност на услугата.

Що се отнася до ваучерите, които се дават при сключен нов договор с Blizoo, КЗК е установила, че те се получават предварително в момента на сключването на договора, когато клиентът заплаща абонаментна такса от 25 до 50 лв. за първия месец и са валидни само до 15.02.2011 г. Всичко това може да повлияе на икономическото поведение на потребителя, прецени КЗК

Заключението на Комисията е , че  операторът е прилагал непазарен стимул, който изкривява и пренасочва потребителското търсене.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

8-и банково-финансов форум: Лични финанси - инвестиции, доходност и има ли „живот извън банките“?
AB InBev си партнира с Netflix за ко-брандирани кампании и събития на живо
8-и банково-финансов форум: Какви са рисковете от влизането в еврозоната и подготвени ли сме за тях?
Как Европа може да използва замразените руски активи, за да помогне на Украйна?
На днешната дата, 24 октомври. Рождениците днес
Цитат на деня
20 признака, че не сте случили на шеф – Част 2
Учени от САЩ и Япония разкриват нови данни за „призрачните“ частици неутрино