Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|КЗК глоби Blizoo с над 55 хил. лв.
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи солена глоба на кабелния оператор „Близу Медиа енд Броудбенд” в размер на 56 288 лв. за нелоялно привличане на клиенти, съобщиха от комисията.
КЗК е установила, че компанията е рекламирала и предлагала коледни бонуси към промоционалните си пакети „Смарт”, „Екстра”, „Премиум” и „Премиум+”. Освен това е раздавала ваучери на стойност от 30 до 75 лв.
От проведеното разследване КЗК е установила, че бонусите безплатни минути за национални разговори и HD програми за първите 6 месеца от договора не предоставят на потребителите отделни или различни услуги от предлаганите в промоционалните пакети и не следва да се разглеждат като безвъзмездна добавка, а като редуциране на общата стойност на услугата.
Що се отнася до ваучерите, които се дават при сключен нов договор с Blizoo, КЗК е установила, че те се получават предварително в момента на сключването на договора, когато клиентът заплаща абонаментна такса от 25 до 50 лв. за първия месец и са валидни само до 15.02.2011 г. Всичко това може да повлияе на икономическото поведение на потребителя, прецени КЗК
Заключението на Комисията е , че операторът е прилагал непазарен стимул, който изкривява и пренасочва потребителското търсене.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.