Китай, Бразилия и Индия издърпват ръста на интернет рекламата

Китай, Бразилия и Индия издърпват ръста на интернет рекламата

Икономическият спад е увеличил рекламните приходи на дигиталните медии в Китай, Индия и Бразилия, информира Bloomberg, цитирайки общ доклад на eMarketer Inc. и Starcom MediaVest Group.

Това се дължи най-вече на нарасналото потребителско търсене в тези страни. Азиатско-тихоокеанският регион ще изпревари Северна Америка като най-големия рекламен пазар след 2014 г., се казва също в доклада. Рекламният пазар в Близкия изток и Африка също ще нарасне с 11,4% през тази година, по-бързо от който и да било друг голям регион, според проучването.

Същевременно разходите за реклама в Западна Европа са намалели с 12,4% от 2008 до 2009 г., като се очаква тенденцията да се запази и в следващите години. Разходите за реклама в Латинска Америка обаче ще се увеличат с 9,4% тази година, което ще е вторият най-голям ръст след този в Близкия изток и Африка.

Като цяло компаниите в световен мащаб увеличават разходите, след ограниченията по време на икономическия спад и насочват по-голяма част от рекламните си бюджети към дигиталните медии и развиващите се пазари. Общите разходи за интернет реклама по света ще се повишат с 12% до 62 млрд. долара през тази година, според eMarketer, като до 2014 г. интернет рекламата ще съставлява 17% от световните разходи в тази сфера.

"Темпът на растеж на рекламата в дигиталните медии винаги надхвърля този в традиционните медии," коментира Джеф Рамзи, главен изпълнителен директор на eMarketer. "Ще видим в бъдеще, както вече наблюдаваме във Великобритания, как онлайн рекламата отнема от дела на телевизионната реклама", коментира още той.

Най-голям дял от разходите за онлайн реклама, 48%, отиват в търсачките. Следва визуалната реклама, която включва видео, показват данните.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ