Ключът към успешното съвещание

Ключът към успешното съвещание

Беше ужасно! Не само аз бях отегчен, всички други бяха отегчени. Не съм добър в улесняването на този вид срещи. Но те са толкова важни, че се налага да стана по-добър в това.

Все още си спомням срещата, която промени начина, по който аз провеждам срещи. Тя беше с около 10 души, включително главният изпълнителен директор и неговите преки подчинени. Продължи два дни извън офиса, в хотел, така че да не можем да се разсейваме. Целта беше да се обсъдят и набележат решение относно плановете за следващата година за външната стратегия на фирмата.

Бях много добре подготвен. Срещнах се с всеки един от моя екип и събрах идеите им за стратегия на компанията, която да бъде успешна. Съставих си програма за следващите 2 дни и поисках всеки от тях да изготви презентация за това как вижда стратегията на компанията в неговата област.

Какъв беше резултатът? Когато някой станеше, за да представи идеята си останалите правеха две неща: или четяха нещо, или си шушукаха. Презентациите предизвикаха такъв ефект, защото бяха така направени, че да задоволят аудиторията си, а и всички оратори предизвикваха доверие у другите, че знаят точно какво говорят. С други думи, от публиката не се изискваше нищо друго освен да ги изслуша.

С течение на времето открих фактора, от който зависи как ще протече едно съвещание, делова среща и т.н. – презентацията. Включена в програмата, тя звучи като монолог. Презентацията е насочена към това да предоставят отговори, а резултатните срещи трябва да повдигат въпроси. Хората трябва да се изправят един срещу друг. Може да звучи налудничаво, но открих, че проектора и PowerPoint убиват диалога.

Вместо да подготвите добре изпипана презентация, опитайте да водите дискусия за бизнеса си с колегите. Направете заключения и набележете задачите, чието изпълнение ще следите с течение на времето. Отделете най-малко час-два в края на срещата за разработване на комуникационни планове за разпространение на решения. Винаги оставам учуден каква дискусия може да предизвика изискването всеки да се ангажира с нещо по отношение на проблемите.

Миналата седмица прекарах два дни с ръководния екип на голяма технологична компания, която изпитва ползите, но и много-реални проблеми, които съпътстват бързия растеж. Всеки в стаята водеше разговор за проблемите в бизнеса с колегата си. Всеки разговор завърши с уговорени план за действие със собствениците и график за изпълнението му. Всичко това беше постигнато без фона бръмчащия проектор за PowerPoint.

Питър Бергман за Harvard Business Review

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Големите европейски реки са завладени от микропластмаса
Зеленски потвърди, че в руската Белгородска област има украински войски
Северна Корея отваря първия компютърен клуб без компютри, но под строг контрол на властта
ЕК предложи контрамерки срещу митата на Тръмп, Китай обеща да се „бори докрай“
Все повече милиардери отправят оферти за превръщане на компании в частни на фона на пазарния хаос
Как мениджърите могат да оказват позитивно въздействие върху служителите?
Докато всички губят, Бъфет печели
Управлявайте по-добре върховете и спадовете на малкия си бизнес