Когато работата започне да говори вместо вас

Когато работата започне да говори вместо вас

Преди десетина години, връщайки се от заседание в Хюстън с полет до Ню Йорк,  в самолета се оказах до приятна жена, която се представи като търговски представител на голяма технологична компания. Започнахме учтиво да разменяме реплики. Споделихме причините за пътуването ни и интересни факти от работата ни. След няколко минути, потърсих вестника си, като елегантен намек, че искам да почета на спокойствие. Вместо да прекрати разговора обаче, събеседничката ми започна монолог, който продължи по време на цялото пътуване.

Когато слязох от самолета, главата ми пулсираше от ненужните подробности за живота на тази непозната. И се запитах, защо позволих това да се случи? Върнах малко лентата назад и осъзнах, че съм задала фаталния въпрос „С какво се занимавате?”. Надявах се, че тя ще отговори с няколко любезни думи, без да ме засипва с подробности и детайли от работното си ежедневие, политиката на компанията й и нейните амбиции.

Сетих се за тази история миналия месец на летището в Цюрих. В самолета седнах до млада жена, която любезно ме попита с какво се занимавам. В края на полета вече й бях разказала цялата си кариера, работните си проблеми, всички фигури от работното ми ежедневие. Изведнъж осъзнах, че съм се превърнала в онази жена от полета до Ню Йорк, която срещнах преди 10 години. Това ме ужаси и пак върнах малко лентата назад. Размишлявайки над ситуацията разбрах, че работата ми е станала неизчерпаема тема номер едно на разговорите ми, защото е успяла да ме "превземе". Има няколко начина да предотвратите това:

1. Бъдете честни със себе си относно това колко време прекарвате на работното си място. Наистина ли е нужно да го правите? Тези допълнителни часове не търпят ли редуциране отвреме навреме? В крайна сметка всички сме хора и дори и да не свършим нещо днес, можем да впрегнем сили в утрешния ден.

2. Управлявайте по-добре енергията и времето си. Случвало ли ви се е в определени моменти да се напрягате над лесни задачи с часове? Нивата на енергията по време на работния ден са различни в различните часове. Определете кога тя е най-силна, за да може да я използвате пълноценно.

3. Намерете приятел на работното място, с когото да споделяте проблемите в офиса вместо да натоварвате партньора си или странични хора.

4. Защитете времето си, когато не сте на работа. Не приемайте работни обаждания, ако не са важни. Освободете съзнанието си от проблемите, като впрегнете сили в нещо, което ви носи удоволствие. Това може да е вашият седмичен или ежедневен източник на захранване.

Джил Крокиндейл, Harvard Business Review

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 14 ноември. Имен ден празнуват Филип, Фильо, Филка
Теодор Георгиев, Нестле България: Гората не расте за ден, но живее за поколения
Изследване на ДНК: Хитлер е имал висок риск от аутизъм, биполярно разстройство и шизофрения
Германия ще събира наборни войници чрез жребий и със задължителен медицински преглед
Устойчив комфорт: как GROHE Rapido Heat Recovery сваля енергийните разходи в банята
Лидерските навици, които карат хората да ви се доверяват
И Си Дзинпин няма да присъства на срещата на Г20
Четири месеца подред България е страната в ЕС с най-силен спад на промишленото производство