Който не рискува, не печели!

Който не рискува, не печели!

Който не рискува, не печели!

Помагала съм в бизнеса и в управлението на парите на много успешни личности. От опит разбрах, че най-добрите ми отношения са били с онези клиенти, с които съм поемала най-голям риск. Ако искате да спечелите много, трябва да сте готови да загубите много. А също и да поемете риска да развалите отношенията си с клиента, като му кажете неща, които той не иска да чуе. Вие ще сте първите, които са се осмелили да бъдат толкова искрени, макар че срещу себе си имате много влиятелен човек.

Така, преди време отидох на среща с брат и сестра, които току що бяха станали милиардери. Търсеха най-добрите варианти за управление на богатството си, което бяха наследили. Родителите им бяха оставили много капитали, разпределени в различни компании. Двамата наследници бяха започнали да изучават всички бизнеси, като се бореха помежду си за контрол върху цялото богатство. Когато им се представих като техен евентуален банкер и съветник, всеки от тях вече беше наел армия от адвокати. На първата ни среща, освен брата и сестрата бяха е всички тези адвокати. В продължение на часове разговорът минаваше през тях и логично буксуваше на едно място.

Тогава казах: „Почивка! Трябва да знаете, че на моята компания това дали ще правим бизнес с вас или без вас няма нито да ни помогне, нито да ни попречи да съществуваме. Така че поемам риска да ви кажа, че няма как да решим проблемите ви докато не започнете да говорите без посредничеството на адвокатите. Докато това не се случи единствените, които ще стават богати и все по-богати, са именно вашите адвокати.”

Отвърнаха ми: „Никой досега не се беше осмелявал да ни говори така. А всъщност, сте много права!”. И така, те отпратиха своите адвокати и поставиха началото на нашите отношения, които продължават вече 15 години. С двамата богати наследника сме страхотни приятели и поддържаме постоянна връзка. Но най-хубавото е, че могат да ми кажат онова, което си мислят и че аз ще им отговоря със същото.

Мисля , че моралът когато съветвате клиентите си, изисква да поемете риска да загубите много като им кажете неща, които те не искат да чуят. Но са важни за тях. От това може да спечелите много.

Мел Лагомасимо, бивш председател и изпълнителен директор на американската банка J.P. Morgan

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ