Криза при продажбите на нови коли в ЕС

Криза при продажбите на нови коли в ЕС

Май се оказа доста слаб месец за търговците на автомобили в Европа. За осми пореден месец продажбите на нови автомобили в ЕС са се свили с 8,7% на годишна база до 1 606 845 коли. От началото на годината продажбите са намалели с 7,7% спрямо същия период на 2011 г. Това показват данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители, цитирани от „Франс прес“.

Най-силно през май са се свили продажбите на нови автомобили в Гърция (-47,3%), Финландия (-43,9%), Португалия (-27,5 на сто) и Белгия (-25,7%). Спад се наблюдава и в Германия (-4,8%), Испания (-8,3%), Италия (-14,3%) и Франция (-16,2%).

Сред големите европейски пазари, единствено във Великобритания има растеж на продажбите от 7,9 на сто. на годишна основа.

Сред автомобилостроителите, най-големият в Европа, германският Volkswagen е продал през май 272 157 коли, което е с 5,7 % по-малко спрямо май 2012 г.

Другите две големи германски групи, Daimlerи BMW имат още по-малко продажби, като при тях спадът е съответно 6,1% (57 977 продадени коли) и 5,9 на сто (70 504 коли).

Френските автомобилостроители отчитат срив на продажбите през март: вторият по големина в Европа, PSA Peugeot Citroеn е продал с 19,5% по-малко коли (132 561), а при Renault спадът е 13,1 на сто (94 814 автомобила).

Италианският Fiat отчита свиване на продажбите с 12,6% до 80 589.

Американският Ford е продал с 12,8 на сто по-малко коли (84 393), а сънародникът му GM регистрира спад от 8,4% до 98 873 продадени коли.

При японските производители обаче Toyota е увеличила продажбите си с 12,5 на сто (43 333 коли), същото е и при Honda, 12,7% (10 758 коли). Mitsubishi обаче потъва с цели 33,1 на сто (6409 продадени коли).

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ