Кризата се отразява на пазара на бира у нас

Кризата се отразява на пазара на бира у нас

Свитото потребление продължително оказва ефект върху бизнеса с продажба на бира в България. През миналата година в страната са изпити 4 000 840 хектолитра пиво. Това показва стабилна тенденция, но е с 10% под продажбите през рекордната за бранша 2008 година, коментира председателят на Съюза на пивоварите в България Рууд ван ден Ейден, цитиран от "Дарик".

По думите му българската пивоварна индустрия продължава да изпитва ударите на икономическата криза. Повече хора купуват бира предимно в пластмасови бутилки и я пият вкъщи. По-малко са тези, които си поръчват пиво в заведенията. 57 на сто от продадената бира в България е била в по-евтини PVC съдове, 37% в стъклени бутилки.

От браншовата организация в страната отчитат, че през миналата година в сектора са инвестирани 50 млн. лв. От съюза на пивоварите се надяват, че пазарът през 2012 ще се стабилизира. Производители отбелязват, че за продажбите в сектора играят важна роля нововъведенията, които поддържат интереса към тази предпочитана от българина алкохолна напитка.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ