Моделът на Air France за кръгова икономика

Моделът на Air France за кръгова икономика

Моделът на Air France за кръгова икономика

4-те R: Rethink, Reduce, Reuse, Recycle (преосмисляне, намаляване, повторна употреба, преработване), които бележат основите принципи и етапи на кръговата икономика, намериха оригинално приложение и в нов проект за устойчиво развитие на една от водещите световни авиокомпании - Air France.

Компанията въведе модел за рециклиране на служебното облекло на всички свои служители, който е първи по рода си в текстилния сектор.

От януари до март 2016, използваните работни дрехи и униформи от наземния състав и членовете на екипажите на Air France, подлежащи на бракуване са събрани и предадени в завод за рециклиране. Обработените в завода дрехи се превръщат в суровина за получаване на гранули цимент, съобщиха от авиокомпанията.  

Кабинният екипаж на компанията се състои от  17 650 служители, наземният персонал е 8500 души и всички те носят униформи на Air France. Други 8600 служители носят работни облекла. Събраните в акцията от януари до март дрехи са общо 8,56 тона дрехи, които са рециклирани и трансформирани. Чрез проекта е генерирана 48 509 кВтч енергия, равняваща се на отоплението на домовете на 3 тричленни семейства за една година.

Самото преработване до друг вид суровина представлява превръщане на част от облеклото в пелети, твърди гранули с висока калоричност. След нагряване до 1400-2000 ° C тези пелети се превръщат в пепел и получената енергия се използва за задвижване в циментовия завод. В резултат на изгарянето им, от пепелта се получават 1,28 тона цимент.Така Air France на практика гарантира, че ненужното вече облекло не е погребано в земята или изоставено в депа.

Партньори на Air France в проекта са Balsan, един от доставчиците на униформи и DSI, компания за оперативно управление (събиране и транспортиране до завода за рециклиране).

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ