Най-атрактивните работодатели в света

Най-атрактивните работодатели в света

За четвърта поредна година студенти по бизнес специалности от целия свят класираха фирмите, в които най-много биха искали да се реализират. На базата на отговорите им бе съставен списък, озаглавен "Най-атрактивните работодатели в света 2012".

Класацията се изготвя от компанията за работодателски брандинг Universum. Анкетирани са десетки хиляди бизнес студенти от 12-те най-големи икономики в света. Момичетата и момчетата са запитани къде биха искали да ги назначат на работа след като завършат висшето си образование, като им е дадена възможност да изброят и компании в чужбина.

На базата на данните от допитването, "Уолстрийт джърнъл" анализира корпоративните финанси, стойността на марката и рейтингите от служителите на посочените фирми. След това американските редактори определиха топ 13 на компаниите, в които младите хора от целия свят желаят да работят. Фирмите в списъка са от разнообразни индустрии – банково дело, технологии, козметика, но имат нещо общо. Представят се на пазара като много иновативни. Кои са те, вижте тук:

13. BMW (102 007 служители по цял сват.)

12. L’Oreal (68 900 служители).

11. Apple (72 800 служители).

10. Goldman Sachs (32 600 служители).

9. The Coca-Cola Company (146 200 служители).

8. JPMorgan Chase (259 547 служители).

7. PricewaterhouseCoopers (PwC) (180 529 служители).

6. Ernst & Young (167 000 служители).

5. Delloite (193 000 служители).

4. Microsoft (94 000 служители).

3. Procter & Gamble (126 000 служители).

2. KPMG (145 000 служители).

1. Google (53 546 служители).

Индустрията с най-много представители в списъка е счетоводството. В нея се реализират големите четири PwC, Ernst & Young, Deloitte и KPMG. Въпреки липсата на блясък и сексапил в техния бизнес, какъвто има в технологиите, тези компании успяха да се позиционират добре на глобалния пазар и се представиха като подходящо за младите хора работно място, което дава възможност за сравнително добро начално възнаграждение и възможност за развитие.

8 от 13-те най-желани работодатели в света присъстват в топ 100 на Interbrand с най-ценните глобални марки за 2012 г. BrandZ, която също прави подобен годишен списък, класира и 13-те сред най-скъпите 100 марки на годината. Определено се очертава връзка между силния потребителски бранд и силния работодателски бранд, коментират пазарни анализатори.

Освен това между фирмите в класацията има и друго общо и важно: последователността във финансовия успех. Всички те отчитат редовни печалби през последните години.

И още: става дума за компании, известни с модерната си работната среда. Apple, Google и Ernst & Young са масово смятани от студентите за "едно от най-страхотните места, където можеш да ходиш на работа". 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изкуственият интелект не е автопилот – той е усилвател
Папа Лъв ХIV обяви 15-годишен компютърен специалист за светец
Операторите помолени да крият негативни реакции към Тръмп на финала на US Open
Не се опитвайте да бъдете „готини“ на работа. Как вместо това да придобиете влияние в офиса?
Държавният резерв: За 3 години са раздадени над 2 милиона литра вода
Премиерът Росен Желязков ще бъде на официално посещение в Черна гора
На днешната дата, 8 септември. Малка Богородица
Близо половин милион сирийци са се завърнали от Турция в родината си през изминалите девет месеца