Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Най-атрактивните работодатели в света
За четвърта поредна година студенти по бизнес специалности от целия свят класираха фирмите, в които най-много биха искали да се реализират. На базата на отговорите им бе съставен списък, озаглавен "Най-атрактивните работодатели в света 2012".
Класацията се изготвя от компанията за работодателски брандинг Universum. Анкетирани са десетки хиляди бизнес студенти от 12-те най-големи икономики в света. Момичетата и момчетата са запитани къде биха искали да ги назначат на работа след като завършат висшето си образование, като им е дадена възможност да изброят и компании в чужбина.
На базата на данните от допитването, "Уолстрийт джърнъл" анализира корпоративните финанси, стойността на марката и рейтингите от служителите на посочените фирми. След това американските редактори определиха топ 13 на компаниите, в които младите хора от целия свят желаят да работят. Фирмите в списъка са от разнообразни индустрии – банково дело, технологии, козметика, но имат нещо общо. Представят се на пазара като много иновативни. Кои са те, вижте тук:
13. BMW (102 007 служители по цял сват.)
12. L’Oreal (68 900 служители).
11. Apple (72 800 служители).
10. Goldman Sachs (32 600 служители).
9. The Coca-Cola Company (146 200 служители).
8. JPMorgan Chase (259 547 служители).
7. PricewaterhouseCoopers (PwC) (180 529 служители).
6. Ernst & Young (167 000 служители).
5. Delloite (193 000 служители).
4. Microsoft (94 000 служители).
3. Procter & Gamble (126 000 служители).
2. KPMG (145 000 служители).
1. Google (53 546 служители).
Индустрията с най-много представители в списъка е счетоводството. В нея се реализират големите четири PwC, Ernst & Young, Deloitte и KPMG. Въпреки липсата на блясък и сексапил в техния бизнес, какъвто има в технологиите, тези компании успяха да се позиционират добре на глобалния пазар и се представиха като подходящо за младите хора работно място, което дава възможност за сравнително добро начално възнаграждение и възможност за развитие.
8 от 13-те най-желани работодатели в света присъстват в топ 100 на Interbrand с най-ценните глобални марки за 2012 г. BrandZ, която също прави подобен годишен списък, класира и 13-те сред най-скъпите 100 марки на годината. Определено се очертава връзка между силния потребителски бранд и силния работодателски бранд, коментират пазарни анализатори.
Освен това между фирмите в класацията има и друго общо и важно: последователността във финансовия успех. Всички те отчитат редовни печалби през последните години.
И още: става дума за компании, известни с модерната си работната среда. Apple, Google и Ernst & Young са масово смятани от студентите за "едно от най-страхотните места, където можеш да ходиш на работа".
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.