Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Най-разпространените грешки в PR-a
Била съм и от двете страни на връзките с обществеността. В продължение на години, списвах колонка за Chicago Tribune. Сега ръководя консултантска фирма, която се фокусира върху маркетингови усилия на клиентите.
И тогава, и сега, като рационализатор на в маркетинга и PR едно нещо винаги е било яснокато бял ден: че в по-голямата си част работата в областта на връзките с медиите повече вреди, отколкото помага.
Знам, че това твърдение ще разстрои някои колеги, които работят в PR-а, но не можете да прочетете проблемите, описани по-долу и да ми кажете, че това не е точната картина. Някои PR професионалисти са страхотни, но като цяло се допускат доста грешки.
Днес PR е повече игра на номера, отколкото бизнес отношения
Повечето PR професионалисти влизат в отношения с журналисти. Когато работех в Chicago Tribune имаше една шепа от PR професионалисти, чиито прессъобщения винаги се опитвах да отразя, защото бях полезни. Имахме връзка. Те познаваха моята работа и моята публика.
Решение: Спрете да притискате журналистите. Изградете взаимоотношения с тях. Научете повече за това кой работи по вашите теми. Разберете, че те пишат за своята аудитория и се опитайте да помогнете на тези хора. Всичко останало са напразно изхабени усилия.
Прессъобщенията са ужасни
Проведено неофициално проучване със стотици хора от пресата миналата седмица на Consumer Electronics Show (CES) показва, че средният брой на съобщенията в пресата, получавани на ден е 300. От тях колко считате, че са полезни? Отговорът ще ви отчае:Три!
По-голямата част на съобщенията за пресата са зле замислени, защото се фокусират върху функциите и спецификациите, отколкото към подобряването на стойността на продукта или услугата. В много от случаите са написани лошо, пълни с грешки. Не са интересни и рядко разказват някоя хубава история.
Решение: Помислете за премахване на общите прессъобщения. Казвам го съвсем сериозно. Вие ще бъдете принудени да изградите лични взаимоотношения с медиите. Ще бъдете изненадани какъв резултат ще постигнете, ако изпращате персонални съобщения до журналистите, които ви интересуват най-много.
Много PR професоналисти не представляват техните компании
Обикновено работата на пиарите се свежда до разпространение на съобщения. Това не по е тяхна вина, но такава е реалността. Тази работа има тенденция да бъде неблагодарна и обикновено нерентабилна. Високият процент на неуспех е чест и очакван. Това е така, защо повечето пиари са млади, наскоро излезли от университетите и като цяло все още търсещи мястото си в живота. Те често сменят работните места, като търсят нещо по-добро. Това са хората, които извършват една от най-важните функции във ашата компания. Те трябва да са сериозна част от фирмата ви.
Решение: помислете за управление на вашите най-важни отношения с медиите лично. Помолете хората да прекарват по две минути на ден в изграждане на тези връзки. Пиарите могат да координират покритието на прессъобщенията, графика на интервютата и отговорите на запитвания, точно както го правят сега. Но отношенията трябва да бъдат построени от хора, които знаят как да го направят.
Алекс Голдфен за Harvard Business Review
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.