Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Новите предизвикателства пред бизнес лидерите
През втората половна на 20 в. бизнес лидерството се превърна в елитна професия, доминирана от мениджъри, които извеждаха компаниите си до върха. В последните години на миналия век обаче бизнесът доста се промени, стана много по-динамичен. Компаниите започнаха да измерват успехите си на тримесечие и малко забравиха за дългосрочните инициативи, просто темпото е много по-задъханоо, пише Harvard Business Review. Ежедневните битки не бива да ви отклонява от дългосрочните цели, защото иначе може да изгубите посоката. Авторитетното издание добре знае това и извежда в резюме основните предизвикателства пред мениджърите на 21 в.:
Обединяването на служителите около мисията на компанията. Да спечелиш лоялността на служителите, особено в чуждестранните компании е много трудно, тъй като хората може да са привързани повече към местните марки.
Бизнес лидерите на 20 в. даваха ограничени права на хората си, за да имат по-голям контрол. Днес мениджърите на всички нива имат повече власт и са обвързани със сложни системи за отчетност, които да гарантират, че ангажиментите им са изпълнени.
Обслужването вече е на съвсем друго ниво, към което трябва да се стремят днешните шефове. Клиентите очакват от тях не само продукти, но и специален начин, по който да им бъдат поднесени.
Сътрудничеството е истинско предизвикателство. Бизнесът днес е много сложен, в решаването на конкретни и глобални проблеми участват много лица и организации. Това обвързва днешните лидери в безброй връзки с партньори, клиенти и служители, което означава непрекъсната работа в усъвършенстването на личните умения за комуникация.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.