Пазарът на таблети забавя растежа си

Пазарът на таблети забавя растежа си

През четвъртото тримесечие на 2013 г. доставките на таблети в глобален мащаб са се увеличили с 28,2% на годишна база, до 76,9 млн. бройки, сочат данни на консултантската компания IDС, цитирани от световните медии.

„Продажбите на таблети продължават да нарастват, но темпът на растеж е доста по-бавен в сравнение с предходната година, когато доставките се увеличиха с 75,3 на сто за една година”, коментират анализатори.

Почти всеки от големите производители на таблети усеща тази тенденция, включително водачът Apple, чийто годишен растеж е 13,5%, сравнени с 48,1 на сто през 2012 г. „Въпреки че iPad беше голямо постижение за компанията от Купертино, новите iPad Air и iPad mini с Retina дисплей не можаха да спрат движението надолу. Amazon отбелязва малък спад от 1,7 процента на доставените таблети, а растежът на Asus е 25,8 на годишна база”, посочва PC Magazine.

Lenovo показва увеличение на доставките си на таблети с 325% за една година, като този резултат се базира на достъпа му китайската производствена инфраструктура, смятат анализаторите. Южнокорейският производител Samsung отбелязва годишен растеж на продажбите си от 85,9 на сто.

Един от факторите за общото забавяне на пазара на таблети, според IDC, е насищането, и то особено на зрелите пазари, какъвто са САЩ. Силният растеж в развиващите се пазари не е достатъчен да обърне тенденцията.

В същото време през миналата година традиционните персонални компютри претърпяват най-голямото намаление в историята си. Има знаци, обаче, че може да се очаква стабилизиране. Според анализатори все още е рано да се говори за нов лидер на пазара, тъй като доставките на персонални компютри през миналата година са били в размер 82,2 млн. устройства, което е с почти 6 млн. бройки повече от таблетите.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ