Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Пет опияняващи думи, които служителите трябва да чуят
Има много начини да се въздейства положително върху личността на някого. Най-лесният от тях е чрез пет прости думи.
Ако се използват правилно и с честно намерение, те могат да донесат само позитиви на развитието на бизнеса ви, живота и околните, споделят от „Inc.com”.
Ето как:
Когато имате нужда от помощ, започнете, като използвате именно тези четири думи:
„Можете ли да ми помогнете?”
Вие вече не сте дете, а възрастен. Умен, опитен и разбиращ от работата си. Постигнал много и извоювал своето място в света човек.
Така че, когато молите някого за помощ, несъзнателно може да представите нещата в положителна насока. Например, ако искате някой да ви съдейства с изготвянето на презентация, е възможно да кажете: „Следващата седмица съм на среща с важни инвеститори и слайдовете ми ще оживеят, ако само леко ги пипнеш и форматираш“.
Проблемът е, че формулировката служи за рамка и сигнализира значението на вашия проблем. По този начин вие защитавате своето его. Вашата собствена интерпретация на въпроса ви е: „Добре, може да се нуждая от малко помощ относно PowerPoint, но все пак аз съм този, който има среща с инвеститорите.“ Вие ще свършите тежката работа и ще бъдете под светлината на прожекторите.
Освен това по този начин вие не точно питате, а по-скоро заявявате. Когато сте свикнали да сте лидер и да ръководите останалите, превръщате своите искания в директиви, което е наистина лесен навик да получавате, това което искате.
Ето един по-добър начин:
Когато имате нужда от помощ, без значение за какво точно, просто кажете с искреност и смирение: „Можеш ли да ми помогнеш?“. В този случай няма да има значение дали респектирате събеседника си и няма да се налага да се "молите" с императивен тон.
Бъдете сигурни, че другият човек ще се обърне и ще каже веднага: „Разбира се!“ или „Мога да опитам“, или „Какво ти трябва?“. Никой никога няма да каже „не“, дори и да е непознат. Фразата „Ще ми помогнеш ли?“ инстинктивно предизвиква , всеки силно желание да помогне на другия.
След това се уверете, че вашето искане не звучи като заповед. Не поставяйте себе си над другия човек. Не отправяйте прекалено специфични искания и не обяснявайте причините за проблема си.
Вместо това кажете, че не можете да направите нещо. Например: „Нищо не разбирам от PowerPoint, а слайдовете ми са безобразни. Задължително трябва да изпратим това до вторник, а аз нямам идея как да стане. Просто съм изгубен!“.
Когато молите по този начин, събеседникът ви веднага долавя в думите ви няколко много важни неща:
Незабавно предизвиквате уважение у околните, като без всъщност да го казвате, хората прочитат в думите ви: „Вие знаете повече от мен, можете да направите това, което аз не мога. Вие имате опита и таланта, всичко, което е нужно.“
По този начин вие признавате: „Аз те уважавам.“, което засилва мобилизирането на потенциала на вашия спасител.
Така демонстрирате доверие към човека. Той показва уязвимост, вие признавате, че сте слаб, заради което доверявате задачата си на друго лице, което има нужните знания.
По този начин вие казвате: „Вярвам ти“. Това ниво на доверие засилва мотивацията на човека, който ви се притича на помощ.
Бъдете винаги готови да изслушате този, който ще ви помогне. Въпреки това недейте да конкретизирате, че имате нужда само от неговата помощ. Оставете му свободата сам да реши дали да привлече още хора към решаването на проблема.
Като показвате уважение и доверие към околните, им позволявате свободно да споделят своя опит и знания, а не просто да получите желаната помощ. И тогава най-доброто от всичко е да кажете две невероятно силни думи:
„Благодаря Ви!“.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.