Печалбата на GLOBUL с близо 20% ръст

Печалбата на GLOBUL с близо 20% ръст

Печалбата на GLOBUL преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) за третото тримесечие на 2014 г. се е увеличила с 19,6% спрямо същия период на миналата година. Това съобщават от втория по големина телеком в България. Добрият резултат се дължи най-вече на подобреното управление на разходите, посочват от компанията. Показателят за печалбата на GLOBUL преди данъци, лихви и амортизации като процент от общите приходи на компанията също отбеляза увеличение от 7,2% в сравнение със същото тримесечие на 2013 г.

Приходите от мобилен интернет на GLOBUL са продължили да нарастват и през третото тримесечие на 2014 г. Те имат ръст от 34%. Към края на септември компанията е имала над 4 милиона активни клиенти на услугата й с пренос на данни или с 3% повече спрямо преди година. Проникването на мобилните услуги в България се оценява на над 140%.

Общите приходи на GLOBUL за третото тримесечие на 2014 г. са намалели със 1,3% в сравнение на същия период от предходната година, най-вече заради понижени продажби на мобилни устройства и по-малко приходи от входящ роуминг след регулацията на цените за роуминг в Европейския съюз.

Приходите от услуги имат ръст от 1,4% на годишна база. Това се е случило независимо от регулаторния натиск върху цените за роуминг и отчасти благодарение на счетоводни корекции, водещи до увеличение както на приходите, така и на оперативните разходи, допълват от GLOBUL.

Клиентите на абонаментните програми на оператора са продължили да се увеличават през третото тримесечие на годината, достигайки близо 2,8 милиона, което е с 4% повече от същия период на миналата година и почти 70% от всичките му 4 милиона активни клиенти.

Броят на потребителите на предплатените услуги на компанията през третото тримесечие на 2014 г. е останал стабилен спрямо предходната година.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ