По-добри условия за доставчиците в хипермаркетите

По-добри условия за доставчиците в хипермаркетите

Веригите Метро Кеш & Кери България”, „Билла България”, „Кауфланд България”, „Хит Хипермаркет”, „Максима България” и „Пикадили”, които бяха уличени в картелно споразумение от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), ще предприемат конкретни мерки за възстановяване на конкуренцията на пазара. КЗК е одобрила плана, който хипермаркетите са предложили.

През миналата година антимонополният орган установи, че в сключените между търговските вериги и техните доставчици вертикални договори за доставка на определени стоки има наличие на на клаузи, свързани преди всичко с ценообразуването на доставяните стоки, които създават задължения и ограничения за доставчиците в рамките на отношенията им с всяка от веригите.

„Комисията счита, че едновременното и успоредно присъствие на тези клаузи в договорите на различни търговски вериги с едни и същи доставчици би могло да доведе до възникване на съзнателна координация в поведението на предприятията без изрично споразумение или директни контакти между тях. Чрез подобна съгласуваност би се постигнало уеднаквяване на търговската им и маркетингова политика на пазара за доставка на стоки. Навременното отстраняване на тази възможност е от ключово значение за нормалното функциониране на конкуренцията”, се казва в позицията на КЗК.

Веригите са се съгласили да премахнат проблемните клаузи в договорите и в общите условия на търговските вериги и техните доставчици.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ