Появи се и квартален маркетинг

Появи се и квартален маркетинг

Привличането на клиентите на място, в магазините, става все по трудно, споделят маркетиг специалисти в САЩ. Новите технологии позволяват на клиентите да си останат вкъщи и да пазаруват само в интернет. Какво да направят традиционните търговци, как да накарат хората да дойдат отново в магазините им?

Отговори на тези въпроси дават специалистите по регионален маркетинг, който се развива в Америка. За някои от техниките, които те препоръчват разказва сп. Entrepreneur.

Най-важното е магазинът да развие маркетинг в квартала, казват специалистите. Те съветват собствениците да рекламират продуктите си пред самите врати на магазините. Много ефективни според тях са рекламните листовки, карти и талони за отстъпки и ваучери за пазаруване.

Напоследък стават особено модни в САЩ не само промоциите, но и организирането на празненства в самите магазини. Част от клиентите обичат социалните събития, които им дават възможност да общуват и се запознават с нови хора. Хубавото на подобни събития е, че карат хората от квартала да се почувстват обвързани с магазина и кръга от неговите почитатели.

Друго, което маркетолозите препоръчват е създаването на кръг от услуги край магазина. Те осигуряват поток, който сръчният търговец може да доведе при себе си. Става въпрос за такива съпътстващи дейности като банкомати, павилиони за вестници и билети за градския транспорт, кафе машини или апарати за газирани напитки.

Кварталният маркетинг може добре да се възползва и от възможностите на новите технологии. 

Специалистите препоръчват да се изпращат рекламни sms-и до намиращите се наблизо потенциали купувачи. За следенето на физическото им местоположение може да се използва GPS.

Търговците, обаче трябва да внимават като изпращат sms-и да не станат прекалено натрапчиви и рекламата да се обърне срещу тях.  Маркетолозите съветват задължително да се добавя опция да се прекрати приемането на съобщения, ако получателят не ги иска.

Друг вариант за привличането на клиенти е магазинът да плати за публикуването на онлайн реклама, която се появява при използването на мобилен интернет в квартала.

Интернет рекламата е особено ефективна, ако близо до магазина има кафене или парк с Wi-Fi, където хората обичат да ходят с лаптопите си.

Хубаво е магазините постоянно да споделят информация в профилите си в социалните мрежи.

Добре е търговците да знаят, че купувачите, които се разхождат около магазините им, се разделят на два вида – импулсивни и търсещи, обясняват маркетолозите. За първите могат да се разпространяват маркетингови съобщения с текст „Купете сега!”, а за вторите „Разберете повече (купете после)!”. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

7 фрази, които превръщат добрите екипи в страхотни
"Търкиш еърлайнс" иска пълен контрол върху "СънЕкспрес"
Южна Корея намалява данъка върху дивидентите и планира по-строги цели за намаляване на емисиите до 2035 г.
На днешната дата, 10 ноември. Рождениците днес
Великобритания изпраща военни експерти и техника на Белгия за борба с дронове
Деница Сачева: Следващата седмица ще има нов Съвет за тристранно сътрудничество, на който вероятно ще бъдат обсъдени всички параметри на бюджета
Цитат на деня
Китайските потребителските цени се върнаха към растеж през октомври