Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Пътят на промяната от мениджър към лидер
Когото и да попитате има ли разлика между мениджър и лидер ще ви отговори: Да! Но ако попитате в какво се състои разликата, отговорът няма да е ясен и категоричен. Лидерството има нематериален харизматичен елемент. Някои хора просто го притежават. Други - не. А разликата между мениджър и лидер е проста. Мениджмънтът е кариера. Лидерството е призвание. Не е нужно да сте висок, да говорите добре и да изглеждате добре, за да бъдете успешен лидер.
Това, което трябва да притежавате са ясно определени убеждения и по-важното, смелостта да отстоявате убежденията си, за да ги превърнете в реалност. Само когато разбирате ролята си като водач на базата на собствените си най-дълбоки истини, може да вървите напред по пътя от мениджър към лидер.
Дали става въпрос за група, която наричате служители, сътрудници, колеги, съотборници или екип, това, което те търсят у вас е някой, в който могат да имат доверие. Някой, за когото знаят, че работи за тяхното добро, за тях и за организацията. Те търсят някой, когото искат да следват. За тях вие трябва да постигате това, което те винаги са мечтали да постигнат сами.
Ако искате да започнете промяната, първо открийте какви са убежденията ви. Изяснете за себе си това, в което вярвате. Запитайте се:
- Какво е важно за мен? Какви са моите ценности, вярвания, етика?
- Как демонстрирам тези ценности, убеждения и етика всеки ден?
- Има ли по-голяма организация, предназначена за подкрепа на моите ценности, вярвания и етика?
- Какво мога да направя, за да се промени незабавно моята организация и да демонстрира вярата ми в екипа?
Трябва да минете през този процес не веднъж, а много, много пъти. Това е периодична реалност и кръстосана проверка, за да видите как се справяте в собствения си контекст от обстоятелства и какво може да направите, за да ги промените.
След като идентифицирате убежденията си трябва да започнете да ги прилагате, да ги превърнете във вашия стил на поведение, за да изградите култура на сътрудничество.
Тук най-добре потърсете обратна връзка от служителите. Чуйте ги от какво имат нужда и какви са техните мечти. Говорете си по същите теми с вътрешни и външни клиенти и доставчици. Създайте си кръг на доверие. Само когато имате последователи, които ви имат доверие, ще се превърнете в лидер. В противен случай ще имате само подчинени.
Лесли Кософ за Management About
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.