Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Спад на продажбите на нови коли в Европа
Продажбите на нови автомобили в Европейския съюз през април са намалели с 6,9% на годишна база. Това показват данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители (АСЕА), цитирани от агенция „Франс прес”.
В Евросъюзът през миналия месец са били продадени общо 1018 нови коли. Във Великобритания те са били 3,3% повече, а в Германия - 2,9%. Това са единствените европейски пазари, в които се отчита ръст на търсенето в сравнение със същия месец година по-рано.
В същото време френският автомобилен пазар се е свил с 1,9% през април. Този резултат се смята за далеч по-приемлив от предишния през март, когато продажбите на коли в страната се сринаха с цели 23,2 процента.
В Испания са били закупени 21,7% по-малко автомобили в сравнение с април 2011 г., а в Италия – 18% по-малко. Фърция, която е най-силно засегната от кризата в Еврозоната, отчита 56,7% спад в продажбите на нови автомобили на годишна база. В Португалия този процент е 41,7.
Април 2012 г. е седмият пореден месец на спад на продажбите на автомобили в ЕС. През първите четири месеца на годината намаляването е било в размер от 7,5 на сто спрямо същия период на миналата година.
Най-големият европейски автомобилостроител Volkswagen, който предлага марките Volkswagen (VW), Audi, Seat и Skoda, е продал 250 -23 коли през април, което е спад от 5,8 на сто. Другите две големи немски автомобилни компании, Daimler с нейната водеща марка Mercedes и другата й Smart, както BMW, все пак отчитат ръст на продажбите. Той е, съответно, 0,1 % (54 525 продадени коли) и 2,6 % (65 681 продадени коли).
Френските автомобилни фирми регистрират разнопосочни резултати. PSA Peugeot Citroen, вторият по големина производител в Европа, е увеличил продажбите си с 0,2% до 129 576 продадени коли. Междувременно Renault регистрира спад на продажбите с 15,1%. (88 015 коли). Италианските заводи Fiat имат 11,5% по-малко продадени коли или общо 73 906.
Американската автомобилна компания Ford е продала през април 8,6% по-малко коли в Европа. General Motors – 10,9%. Японските Toyota и Mitsubishi са свили продажбите си съответно с 14,4 на сто (38 324 броя) и 37,6 на сто (5831). Honda отчита увеличение от 2,4% (9741). Съществен интерес е имало към корейската автомобилостроителна марка Kia. В Еропа тя е продала през април 19,% повече коли (27 517).
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.