Съществува ли лоялност на работното място?

Съществува ли лоялност на работното място?

Ако определението за лоялност е това да си верен на една кауза, идеал, институция или продукт, значи пазарът ни е изпаднал не само в икономическа, но и морална криза, казват авторите в Time Business. Изданието цитира годишното изследване на MetLife’s 10th, основано на тенденции в поведението на служителите, системата на бонифициране в дадена фирма, както и всяка променлива тенденция в компаниите. Изследването показва, че всеки трети служител ще напусне своето работно място до края на годината. През изминалата година Careerbuilder.com огласи доклад с изключително интересни резултати - 76% от заетите на пълен работен ден, не търсят нова работа, но са готови да напуснат текущата при първата удобна възможност. Други проучвания гласят, че компания губи средно между 20% и 50% годишно.

Причините, поради които служителите не се чувстват привързани към своята работа са много. Първата, разбира се, е рецесията, по време на която компаниите са готови да освободят голям брой служители, без да ги е грижа, че притежават все по-рядко срещаното качество лоялност. Друга интересна тенденция е синдромът на ''вълка единак''. Служители на възраст между 15 и 30 години вярват, че трябва да следва своя собствена марка и стил на работа, което ги отделя от компанията като индивиди.

През 2007 Time посвети своя стотен брой на темата ''Изграждане на екип, означава изграждане на марка''. Според изданието работата в екип върху големи проекти е както изкушително, така и проблемно за служителите. Проблемите с комуникацията е ключова, това е и причината, поради която всяка компания търси високо квалифицирани мениджъри. Според един от главните редактори на Time, Джим Кели, това да играеш роля във всеки проект е изключително важно и винаги е позитивно да можеш да кажеш: ''Аз помогнах това да се случи''.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ