Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Уроците на Уорън Бъфет за успешни сделки
Не всеки може да е Уорън Бъфет. Но винаги има какво да се научи от него. Например, как бързо и лесно се печелят партньори за сключване на сделки.
На това, Том Сиърси посвещава цяла книга под заглавие: „Как да се сключи сделка като Уорън Бъфет – уроци от най-великият в света”, която вече е на пазара. Ето няколко ценни съвета от нея, подбрани от "Inc.com."
1. Каква е ползата за мен?
Всички заинтересовани страни в една сделка, на първо място, се вълнуват от това каква полза ще извлекат самите те от нея. Погрижете се всичко да е ясно предварително, за да няма излишни съмнения по отношение на ползите. Хората трудно придвижват нещата напред, ако не знаят къде ще се окажат. Вашите партньори също няма да го направятд, въз основа на обещания за светло бъдеще, а ще искат да видят ясна пътна карта, по която да стигнат дотам.
2. Ясна програма
Неяснотата и несигурността могат да се окажат опасни врагове в организациите, когато се сключват големи сделки и продажби. Купувачите и свързаните с тях заинтересовани страни трябват да се сдобият с точен график на събитията. Това не е просто календар, само защото представлява последователност от действия. Графикът трябва да бъде убедителен. Също трябва да включва показатели на ефективността, така че всички участници да могат да оценят напредъка и качеството на планираните резултати.
3. Какво ще стане, ако нещата не вървят?
Графикът определя основните етапи на изпълнение. Ако не са изпълнени те, участниците в сделката ще искат да знаят как ще протече процеса на възстановяване. Дали нещата ще се преустановят изцяло? Ще има ли преразглеждане на бюджета, персонала, целия план? Яснотата извън плана придава чувство за увереност и предпазливост.
4. Ясно резюме
Ако не предоставите кратко описание на очакваните проблеми и резолюция към тях, след това те ще се изправят пред вас, колкото и да не го желаете. Проблемът е, че обикновено границите на разумните очаквания от заинтересованите страни, се увеличават. Показвайки внимателен анализ на рисковете, можете да намалите съпротивата.
Дори вашите сделки да не са в милиарди и милиони, вие трябва да изчистите пътя пред вас. Офертите се покачват бързо, когато е налице добре организираната презентация и идея.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.