Ценовите войни на пазара се изострят

Ценовите войни на пазара се изострят

Ценовите войни на пазара се изострят

Изминаха доста години, откакто „Харвард Бизнес Ривю“ публикува статията ми „Как конкурентните сили оформят стратегията“, разказва професор Майкъл Портър от Харвард. Тогава много мениджъри вярваха, че бизнес стратегията на фирмата трябва да бъде заключена в сейф. Те смятаха че е опасно да я има на файл във вътрешната система, защото някой конкурент може да научи тайните им.

Днес вече знаем, че е добре да е точно обратното, споделя проф. Портър. Служителите трябва да знаят стратегията ти. Но също така и доставчиците, и конкурентните ти. С годините стана ясно, че конкуренцията не е игра на изваждане с нулев резултат, в която единият задължително печели, а другият губи. Компания открива уникална потребност на клиента и излиза на пазара, за да я задоволи. Тя се опитва да му даде нещо различно от всички останали. Много конкуренти може да бъдат успешни едновременно. И ако те разбират какви са целите и принципите ти на пазара, т.е. каква е стратегията ти, със сигурност ще се откажат от безумните ценови войни, които за съжаление избухват в толкова много индустрии, коментира експертът.

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ