Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Четири компании произвеждат почти половината бира на света

Ако си поръчвате бира тази вечер след работа, има голям шанс пивото, което ще ви сервират, да е произведено от четири водещи компании, посочва Business Insider. Според доклад на Bank of America Merrill Lynch, четири големи компании днес произвеждат почти половината бира на света и прибират от това 74% от глобалните печалби от продажба на бира. Компанните са Anheuser-Busch InBev, SABMiller, Heineken и Carlsberg.
Огромният им пазарен дял се дължи на продължила 15 години масивна консолидация в индустрията, според авторите на доклада. През 2004 г. най-големите 10 пивовари в света са имали контрол над 51% от обема на производството на пазара. През 2014 г. 47% от пазара на бира е бил държан от четирите водещи играчи, изброени по-горе. С други думи, те сега притежават почти толкова голям пазарен дял, колкото са имали през 2004 г. 10-те водещи фирми.
74-те процента печалби от продабни на бира, които придобиват, възлизат на общо 33 млрд. долара. Всяка от компаниите притежава няколко световни, регионални и местни бранда, както и джойнт-венчъри и дялове в собствеността на други пивоварни компании. Освен това предлагат и други видове напитки - безалкохолни, и държат франчайзинг правата за продажба на Coca Cola и/или Pepsi в редица държави в Европа, Африка и Южна Америка.
Още може да разберете от графиките.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Тръмп планира да убеди над 70 държави да изолират икономиката на Китай
Икономика |Комисия в парламента ще обсъжда децентрализация на продажбата на винетки
Политика |OpenAI работи по социална мрежа, подобна на X
Технологии |Петролът поевтинява, докато пазарите оценяват ефектите от търговската война
Енергетика |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Цитат на деня
Цитат на деня |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.