„Метро” се разделя на две компании

„Метро” се разделя на две компании

Дейността на германската търговска верига „Метро” ще бъде разделена в две отделни компании, съобщи „Франс прес”. Едното ново звено ще се специализира в храните и продажбите на едро, а другото – в сферите на електрониката и услугите.

„Управляващите органи на „Метро” ще вземат решение за очакваното разделяне на групата „Метро” след период на интензивни консултации. Ако управленските бордове и акционерите одобрят бъдещия същински план, разделянето се очаква в средата на 2017 г.”, се казва в съобщение на компанията.

 „Двете отделни единици ще бъдат индивидуално търгувани на борсата със съответния им профил, управляващи и ръководни органи”, посочват още от „Метро”.

Целта е съответните мениджъри на двете звена да имат пълен контрол над корпоративните им стратегии. Допълнително, всяка от компаниите ще може независимо да търси нови придобивки и партньорства, с което сами ще определят стратегиите си за разширяване.

Все още не е ясно дали новата стратегия на компанията ще промени вида и функциите на магазините на веригата, които едновременно осъществяват продажби на дребно на храни и електроника, заедно с търговия на едро.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Д-р Стояна Нацева: Българката, която превръща човешката трансформация в стратегически ресурс за лидерство и бизнес
Полицията слага КПП-та на входовете към протеста в столицата
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 1 до 7 декември
Откритие: Древни статуи пренаписват праисторията на човечеството
Кая Калас: Ако се мисли за ограничаване на украинските въоръжени сили, трябва да се помисли и за руските
БНБ започна продажбата на стартови комплекти с евромонети
Как Испания преживя прехода от песети към евро и какви са поуките за България?
Европрокуратурата внесе обвинения срещу бившите кмет и областен управител на Варна