1% от пушачите отказали цигарите след пълната забрана

44% от анкетираните българи не подкрепят пълната забрана за тютюнопушене на обществени места, като смятат, че предишните ограничения, които предвиждаха обособени зали за пушачи и непушачи са били достатъчни като мярка.
Това сочат резултати от национално представително проучване сред 1012 пълнолетни граждани, направено от Ноема през 2013 г. В него са участвали 410 пушачи и 602 непушачи. Проучването е по поръчка на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) и регистрира нагласата на българите относно въведената пълна забрана за тютюнопушене във всички заведения. Изследването цели да бъде измерено влиянието на въведената пълна забрана върху честота на посещение и времето за престой в заведенията.
Според анкетата процентът на хората, подкрепящи пълната забрана във всички заведения е намалял с 14% на годишна база, до 34%. Отбелязва се намаляване на процента на непушачите, които подкрепят пълната забрана в заведенията – 46% от непушачите подкрепят забраната през 2013 г., за разлика от предходната година, когато процентът им е бил 61%.
При пушачите около една трета посочват, че се отказват често от посещение, защото те или техен познат иска да пуши докато са заедно. При непушачите делът им е значително по-малък – 8%. Въведената от средата на миналата година забрана се е отразила предимно на пушачите, но не по отношение на навиците им на пушене, а по-скоро във връзка с честотата на посещаване и прекарваното време в заведенията. Направеният извод се потвърждава и от анализа по честота на посещаване на заведения – честите посетители започват да ходят по-рядко и да стоят по-малко, а делът на редките посетители, които са започнали да ходят по-често, не е в състояние да компенсира тази тенденция, заключава проучването на Ноема.
„Изследването на обществените нагласи показва, че 76% от пушачите нито са се отказали от тютюнопушенето, нито са намалили броя на изпушените цигари в следствие на въвеждането на забрана за тютюнопушене на обществени места. Това е ясно доказателство, че забраната не е оказала чувствително влияние в посока намаляване броя на пушачите, а се отразя единствено на честотата на посещенията в заведенията. Едва 1% от пушачите са се отказали от тютюнопушенето в резултат на въведеното ограничение”, отбеляза Атанас Димитров, председател на Браншова асоциация на ресторантьорите - София.
По данни, събрани от Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА), преди въвеждането на пълната забрана за тютюнопушене, са инвестирани около 50 млн. евро., за да се обособят зали за пушачи, съответстващи на законовите изисквания. След въвеждане на ограничението са затворени между 15 и 20% от заведенията от ХоРеКа индустрията и са освободени около 16 000 човека, заети в сферата на ХоРеКа индустрията.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Samsung и SK Hynix ще се включат в проекта Stargate на OpenAI
Технологии |Инвестиционната компания Bain Capital е подала оферта за купуване на веригата Costa Coffee
Компании |Само две търговски вериги са публикували цените си на сайта "Колко струва"
България |Милиони евро и хиляди контейнери са конфискувани при разследване за незаконен внос от Китай в Гърция и други европейски страни
Бизнес |Безопасност: Отборът на Барселона отлага завръщането си на легендарния стадион „Камп Ноу“
Спорт |Бойко Борисов предлага да се закрие ДАИ
Политика |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |Едно от пет работни места в туризма ще останат незаети в Европа през следващото десетилетие
Свят |България започва нов сондаж за природен газ в Черно море
Политика |Планината на седемте цвята: Перуанската звезда на Instagram
Любопитно |Зеленски: Положението в Запорожката АЕЦ е критично
Свят |От 8 октомври ще санкционират търговците, които вдигат цените необосновано
България |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.