600 млн. лв. осигурени за енергийна ефективност на бизнеса
„Потенциалът на България се крие в енергийната ефективност.” Това заяви министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев в приключилия току що първи панел от провеждащия се днес екологичен бизнес форум в столицата, организиран от списание „Мениджър” и GLOBUL.
„Нашето производство е изключително енергоемко за разлика от западните държави и затова за нас е особено важно да сме енергийно ефективни, за да бъдем конкурентоспособни. Фирмите час по-скоро трябва да се насочат към инвестиции в енергийна ефективност, защото цените на тока ще продължават да растат. От това колко по-бързо пристъпят към такава реформа ще зависи тяхното оцеляване и успешно съществувание. Вече са осигурени над 700 млн. лв. по програма „Конкурентоспособност”, 600 от които могат да бъдат усвоени веднага. Затова призовавам всяка фирма да кандидатства”, посочи министър Добрев.
„Почти няма проект за енергийна ефективност, който да не гарантира поне 20% възвръщаемост, а при някои дори 80. Нашите усилия, също така, трябва да бъдат насочени към подобряване на наследените остарели мощности, а не да ги загърбим и да се съсредоточим само в изграждането на нови, защото това също е важна част от процеса на преминаването ни към енергийно ефективна икономика”, добави той.
„Италия е сред страните, които преди много време разбраха нуждата от повече усилия за намаляване на отпечатъка за околната среда”, даде конкретен пример в подкрепа на думите на министъра Н.Пр. посланикът на Италия Стефано Бенацо. „В Италия концепцията за устойчиво развитие е синоним на нови технологии и по-малко използване на ресурси. Много фирми в страната са активни във фотоволтаичното производство, а като цяло подкрепяме и усилията на други държави във внедряването на технологии за устойчиво развитие, сред които е и България”, добави той.
Италиански компании строят у нас 9 ВЕЦ-а на река Искър и 5 на река Марица. „Централите са от най-модерен тип. Те ще са първите по рода си в Европа”, посочи Н.Пр. Бенати.
„Нашата мисия е да предоставяме стоки, които отговарят на световните тенденции за устойчивост, като от една страна защитават околната среда, а в същото време действието им подкрепя бизнеса и качеството на живот”, каза още Боряна Манолова, главен изпълнителен директор на Siemens България. Siemens е един от спонсорите на събитието. През 2011 г. компанията е генерирала 30 млрд. евро приходи от своето екологично портфолио.
„До 2020 г. 50% от отпадъците в България трябва да се рециклират”, заяви друг основен участник в първия панел – Тодор Бургуджиев, изпълнителен директор на „Екопак”. „В момента този процент не е ясен”, уточни той. „Независимо, че това са високи цели, някои страни вече са постигнали 100% рециклиране на отпадъците, а други като Швеция дори внасят отпадъци на рециклиране. Културата на гражданите има много голямо участие в процеса на ефективното усвояване на отпадъците”, допълни Бургуджиев.
„Гражданското общество е един от основните стълбове на устойчивото развитие в глобален мащаб”, заяви Николай Христов, генерален мениджър на „Челопеч Майнинг”. „Останалите три стълба са държавното управление, медиите и бизнеса”, обясни той. „Демократичните общества имат възможност за промяна на курса на всеки 4 години. Затова, гражданското общество играе много важна роля в процеса на изграждане на устойчивост, като например се противопоставя на нежелани практики от страна на бизнеса и държавата”, посочи още Николай Христов. „То може да застане отпред и да каже „Не! Това не е градивно!”. Време е да преосмислим отрицанието и да преминем към диалог”, призова той.
Форумът продължава с втория панел, в който ще бъдат представени изводите от доклада „Зелената икономика на България: Изводи за промяна на културата на потребление и производство”, поръчан от сп. „Мениджър”. Основни лектори ще бъдат Десислава Йорданова, директор на дирекция „Жилищна политика“ в МРРБ, Мирoслава Радева, директор на Института за социални изследвания и маркетинг МБМД, Снежана Семова, изпълнителен директор на "Сейнт Гобен Вебер България", Станислав Разпопов, главен изпълнителен директор на „Дунапак Родина”, Константин Иванов, ръководител "Комуникации и маркетинг" в WWF България, Ясен Гуев, директор "Корпоративна политика" на GLOBUL.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.